Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke eksternt CD-rom (diskstasjon) i min datamaskin!

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg litt!

Jeg har en Asus Zenbook som ikke har innebygd CD-rom, og jeg har derfor kjøpt til et eksternt CD-rom som fungerte fint i en periode.

Når jeg nå prøver å få det til å fungere igjen så finner jeg ikke CD'en / stasjonen på min datamaskin når jeg kobler den i PC'en (har prøvd alle USB innganger).

Jeg lurer litt på om det kanskje kan ha noe å gjøre med at jeg installerte PowerISO for en stund siden, for når jeg går inn på min datamaskin (med eller uten CD-rommet innkoblet) så står det under "flyttbare lagringsmedier": CD stasjon (E:) med PowerISO logoen.

Jeg har prøvd å koble inn en minnepenn og en ekstern harddisk til PCen, og det fungerte uten noe problem. Da dukket stasjonen opp i min datamaskin og alt gikk som smurt.

Jeg ser at det eksterne CD-rommet lyser opp og lager lyd og det er ikke så sabla lenge siden det fungerte sist, så det er sikkert en enkel løsning på dette!

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Har selv samme problemet "noe forbanna dritt egentlig" Men du kan jo forsøke med den her: http://support2.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems ;) Ellers har jeg null idea. Den har funka og slutta og funka, nå virker det helt håpløst. Fikk det til og funke med den linken over men bare prøv! :) Har selv power iso men kan ikke se at min dukker opp noen steder.

Var slik med meg at den fungerte topp før e reinstallerte windows to ganger etterd et har den funka to ganger. Fungerer fint på andre pcer :/

NB: Jeg fikk det til og funke en gang ifjor men så bestemte enten pcen eller noe for ikke ville la den detecte seg på pcen og har prøvd igjen med den linken over. Men kan hende det funker bedre med den løsningen hos du! Anyway good luck! Men skal du teste med den løsningen ha noe i leseren itielgg slik at det er enkelere for den og eventuelt få den til og fungere igjen!

Ellers har du prøvd og gått inni disk manager (via høreklikke computer også klikke inn på advanched settings etterføgt av hardware) Prøve da og *Scan for hardware change*

Grunnen til at jeg kjøpte ekstern bluray/dvd spiller var jo for itilegg til ps3 og bluray spiller utenom, var jo for og kunne spille blurays også på pcen. Men har på en måte gitt opp dette. Hadde det bare vært noen flere løsninger her og få kansje?

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Hqr endel dårlige erfaringer med slike små usb dvd/bd .

Er fordel med slike eksterne brennere at de har egen strøm adapter.

Og ikke drar strøm fra usb porten(e).

Bruk såfall en y kabel til brenneren sammen med en mobile usb tlf lader eller noe for å gi den strøm.

Nyere laptopper kan ha 1.stk highpowered usb port.

Sjekk bios i stillinger for at high power usb strøm uttak er aktivt.

Det kan og være strømsparingsplaner som tuller med root usb hubs strøm sparing.

Sett laptoppen i high performance power plan i windows strøm i stillinger.Kjør laptoppen på strøm og ikke batteri.

Power ISO og andre cd/dvdrw emulatorer roter med filter i stillinger i windows register.

Samt at de kan stjele stasjonsbokstaven som usb dvd/bd enheten hadde.

Er en fordel med komplett produkt info og artikkel/modell nummere til både pc/hovedkort og usb dvd/bd enhet samt windows versjon.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...