Gå til innhold

Er det billigere å kjøpe Mac i utlandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange land der det er billigere enn i Norge, men om du skal importere den så blir det fort tilsvarende, om ikke dyrere. Du er derfor avhengig av å få noen til å ta den inn til Norge for deg (samt at du ikke blir tatt). Da sparer du penger, men får ikke Norsk tastatur, og bare et.års garanti fra Apple (i motsetning til 5år i Norge). (Det er ikke bare å bytte taster heller, da hele aluminiumsplaten på toppen er annerledes på de nordiske).

Macrumors har en egen guide for når/om man bør kjøpe nytt produkt fra Apple eller ikke du bør sjekke ut. Det er nå 150 dager siden forrige release, og fort like lenge til neste gang. Men neste release er med nye prosessorer, så det kan være verdt å vente på. http://buyersguide.macrumors.com/#Mac

Ellers så satte Apple akkurat prisen for sine produkter kraftig opp i Norge rett etter nyttår pga kronekursen. Så mulig litt mer lønnsomt å importere fra Sverige f.eks (Om du selv er på ferie dit).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

og bare et.års garanti fra Apple (i motsetning til 5år i Norge).

Apple gir ikke 5 års garanti i Norge.

Det er vesentlige forskjeller på en produsents garanti og forbrukers rettigheter i forhold til lovverket i det aktuelle land.

Vi har norsk forbrukerkjøpslov

Lenke til kommentar

og bare et.års garanti fra Apple (i motsetning til 5år i Norge).

Apple gir ikke 5 års garanti i Norge.

Det er vesentlige forskjeller på en produsents garanti og forbrukers rettigheter i forhold til lovverket i det aktuelle land.

Vi har norsk forbrukerkjøpslov

Det stemmer, men som andre allerede har nevt så gir ikke lovverket deg noen garanti.

Lenke til kommentar

Mhm, innlegget mitt ble skrevet litt hurtig, så burde presisert forskjellen. Om det ikke er så viktig for deg så kan du også vurdere å opprette et enkeltmannsforetak, da slipper du moms. Visstnok også mulig å bestille med norskt tastatur fra USA.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har tenkt å kjøpe MacBook i utlandet og trengte jeg kunne stille mitt spørsmål her. Jeg har tenkt å kjøpe MacBook i Canada og skal ha norsk tastatur. Hvis jeg går inn på den canadiske Apple siden får jeg ikke valge til å hente den i Toronto med norsk tastatur, men hvis jeg går til den amerikanske siden kan jeg velge norsk tastatur og hente den i en butikk i Toronto. Tror dere dette funker?  Det blir vel ikke noe ekstra kostnader siden de kanskje må sende macen fra USA til Canada?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...