AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei! Gutt i 20 årene her, som var på en gøyal nyttårsfest, og jeg er vel neppe den eneste som føler man har truffet noen man liker på en slik fest, problemet er bare at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal føre dette videre. Dette er ikke første gangen jeg har møtte denne damen, det er faktisk en god venninne av en i familien, og vi kjenner hverandre på sett og vis fra barndommen, men på denne festen så jeg henne i et nytt lys kan man vel si. Årsaken til dette er vel at jeg følte vi fant tonen, da vi pratet og tullet mye igjennom kvelden, vi var vel ikke veldig fysiske akkurat, bortsett fra litt klem og kos i armkroken, derimot samtalen vi hadde, som sikkert sammenlagt varte i flere timer, var både innholdsrik og begge parter deltok aktivt, men igjen det var jo en god del drikke inni bildet. Kan jo også legge til at vi hadde en lengre spasertur hjem sammen, bare vi to, etter denne festen, hvor samtalen fortsatt var god, og det hele ble avsluttet med en klem, og det var vel kanskje her jeg skulle prøvd meg på noe, men "mann" nok var jeg ikke akkurat da. Spørsmålet er jo da, hva gjør man videre? Jeg har jo veldig lyst til å se mer til denne personen, og for så vidt er det jo ikke verre enn å spørre, da jeg både har facebook og nummeret hennes. Men i og med at dette er en god venninne av en i familien så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem, eventuelt om det burde ha noe betydning i det hele tatt? Jeg er nok ellers ganske sjenert av meg, og liker ikke tanken på å "ødelegge" ting, men hører jo ofte at det verste som kan skje er å få et "nei". Anonymous poster hash: e5149...fb7 Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Navnet ditt starter ikke tilfeldigvis på H? Anonymous poster hash: 1f719...760 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Hehe, nei gjør ikke det gitt. Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Send sms med "Hei, [navn]. Skal til *** (eksempelvis Aker Brygge i Oslo, Solsiden i Trondheim etc.) i morgen, kunne du tenkt deg å tatt en kaffe?" Du må være sikker på at hun har lagret ditt nr. også, verste er å få "Hvem er du?" tilbake. Også bestill no' småmat på kafeen dere drar til, og prøv å snike inn litt fysisk kontakt for å unngå vennefella. Splitt opp etter 45-60 min, maks. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 En date som "Engellet" nevner over her er sikkert en god idé, men siden jeg.. i likhet med deg.. er sjenert ville ikke jeg gått frem på samme måte. Jeg er mer den typen som prater med vedkommende på Facebook.. eller kanskje aller helst Snapchat (ja, faktisk) og på den måten finner man nok raskt ut om personen er interessert eller ikke. Du kan jo for eksempel begynne ganske enkelt med å poke henne på Facebook. 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Poke på facebook, skal det liksom bety noe? Jeg ville sendt henne en melding å spurt om hun ville være med å se en film hos deg evt ta en kaffe eller noe for å se ann hvordan kjemien er når dere er edru. Sier hun ja må du bare passe på å eskalere fysisk når dere møtes. Sier hun nei eller kommer med unnskyldninger er hun mest sannsynelig ikke interessert. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 På en side så liker jeg tanken på å gå rett på sak, men kjenner jeg har en liten baktanke i hode som også sier at jeg ikke helt liker den allikevel, og det går vel på at jeg er noe sjenert av meg, som også @Magiii her nevner. Hadde vel egentlig i første omgang sett for meg en sms/facebook melding med "Hei, hvordan går det?" og ta det videre derifra. Så har vi dette med at hun er en god venninne av en i familien, og jeg har jo kjent henne i lengre tid, selv om jeg ikke har hatt noe spesiell kontakt med hun før denne festen. Men her er det kanskje bare jeg som overtenker en situasjon som kan oppstå... Ellers er jeg vel ganske sikker på at hun har nummeret mitt også, da vi utveksla nummer på denne festen. Selv om vi var noe fulle begge to, så føler jeg at jeg husker det meste som skjedde, og når jeg tenker tilbake på festen, så er det ikke stort annet enn henne jeg tenker på, men hva henne husker eller tenker/føler nå i etterkant av festen vet jeg jo ikke enda. Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
simbaa1 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Ettersom du forteller at dere hadde en samtale gående i flere timer i løpet av en fest og i tillegg tok følge med henne hjem vil jeg tro at hun i hvertfall trives i ditt selskap. Er selv jente og jeg hadde satt stor pris på å bli kontaktet av en hyggelig fyr i ettertid av en vellykket fest uavhengig om jeg hadde ønsket noe mer enn vennskap. Gå gjerne fram i chatten hvor du f. eks tar opp igjen noe morsomt fra samtalen dere hadde eller bare spør henne hvordan det går! Det enkle er ofte det beste, og hvis hun trivdes i ditt selskap svarer hun sikkert høflig tilbake uansett, så kan du heller evaluere selv hvor mye initiativ hun tar i samtalen underveis og bruke dette til å avgjøre om det føles riktig å spørre henne på en date e.l. Lykke til! Endret 3. januar 2015 av simbaa1 Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Poke på facebook, skal det liksom bety noe? Jeg ville sendt henne en melding å spurt om hun ville være med å se en film hos deg evt ta en kaffe eller noe for å se ann hvordan kjemien er når dere er edru. Sier hun ja må du bare passe på å eskalere fysisk når dere møtes. Sier hun nei eller kommer med unnskyldninger er hun mest sannsynelig ikke interessert. Haha, ja.. poke = Jeg er interesser, er du?" Poke og en melding på facebook er en fin ting. Se en film med henne som Tmz sier over her. Og som simbaa1 er inne på over her.. om du husker noe av det dere pratet om på festen, kan du jo begynne samtalen med det. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 En del tips i tråden allerede. Jeg vil bare tilføye noe angående "pokingen". Jeg har ikke pirket i noen selv på facebook, men en god venn av meg fant faktisk sin nåværende kjæreste på denne måten (han er 24). De hadde ikke en gang møtt hverandre in real life. Han pirket i henne, hun pirket tilbake, og dette fortsatte en del ganger før han til slutt sendte melding og skrev "Nå er det på tide å avslutte denne pokingen og møtes, synes du ikke?" eller noe i den duren. Og det gjorde de og de ble sammen. Så det er jo MULIG. Når jeg tenker meg om hadde jeg kanskje hatt mer hell selv med å gå litt mer forsiktig frem, ettersom jeg er blodfan av å be folk ut på en uforpliktende kaffe eller øl, relativt raskt, og det er sikkert ikke alle som er like vågale Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Sendte avgårde en facebook melding, tok litt tid før det dukket opp svar, men det kom. Jeg var såklart ikke i nærheten av pcen eller mobilen da, så fikk ikke svart med en gang selv, men meldingen jeg fikk inneholdt jo et svar og et spørsmål samt en glad smiley, så jeg svarte og sendte avgårde et spørsmål til, dog den meldingen kan se ut til å ha blitt lagt på hyllen av damen, da det nå har gått over en dag uten svar. Så spørsmålet da er jo, hva burde man gjøre videre? Fikk liksom aldri satt i gang samtalen føler jeg, men har ikke lyst til å sende meldinger uten å få svar heller, da vil man vel bare virke masete. Kan vel kanskje innrømme av spørsmål nr2 fra min side ikke akkurat var av den mest spennende sorten, men ville ikke hoppe over på noe helt random i starten følte jeg, men det var kanskje der jeg gjorde feil, dog føles ikke helt riktig at en samtale skal være så kort uansett :/ Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Litt vanskelig å svare uten å vite hva du spurte om, synes jeg.. men skjønner at det sikkert er privat. Uansett.. hadde hun vært interessert, så hadde hun nok svart på det aller meste. Hvertfall tenker jeg sånn.. og ville nok bare gått videre.. dessverre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Vel, spørsmålene var ikke større enn hvordan går det og hva driver du med. Har litt lyst å sende enda en melding med et helt annet tema, men vil ikke virke masete som sagt, ellers skjønner jeg at dette ikke helt er min arena virker det som, hehe. Har/hadde veldig lyst til å få igang en vennlig prat å se hvordan hun responderte, men ble litt vanskelig når samtalen aldri helt startet. Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 du møtte jente, lurer på hva du skal gjøre? altså hallo..... tenk selv... er hun gira så er hun gira... send melding, spiller ingen rolle hva du skriver.... er hun gira så svarer hun, er hun ikke gira så svarer hun ikke..... end of story. let us know how it goes... 2 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 [...]vi hadde en lengre spasertur hjem sammen, bare vi to, etter denne festen, hvor samtalen fortsatt var god, og det hele ble avsluttet med en klem, og det var vel kanskje her jeg skulle prøvd meg på noe, men "mann" nok var jeg ikke akkurat da. Om du ikke var mann nok da anledningen var perfekt, i tillegg til at du var brisen - hvordan tør du påstå at du er mann nok under dårligere forhold? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 [...]vi hadde en lengre spasertur hjem sammen, bare vi to, etter denne festen, hvor samtalen fortsatt var god, og det hele ble avsluttet med en klem, og det var vel kanskje her jeg skulle prøvd meg på noe, men "mann" nok var jeg ikke akkurat da. Om du ikke var mann nok da anledningen var perfekt, i tillegg til at du var brisen - hvordan tør du påstå at du er mann nok under dårligere forhold? Hehe, nå har jeg ikke påstått noe som helst så vidt jeg kan se, er bare på jakt etter råd og tips til hva man kan/burde gjøre i en situasjon som dette. Men har ikke noe problem med å innrømme at jeg er sjenert av meg, som nevnt tidligere, og da spesielt ovenfor damer jeg liker, skulle gjerne hatt litt mer "guts" til tider, dog vil påstå at jeg har blitt bedre på det punktet med årene, også lærer man av disse situasjonene, som regel. Det som sperrer mest for min del i denne situasjonen er som nevnt det at dette er en god venninne av en i familien, da jeg er noe usikker på det å prøve seg på damen kan ødelegge for dette forholdet, hvis ting ikke går helt bra. Men igjen, så er jeg veldig flink til å overtenke situasjoner til tider, og det er det som ender opp med å ødelegge for min egen del i stede. Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Det som sperrer mest for min del i denne situasjonen er som nevnt det at dette er en god venninne av en i familien, da jeg er noe usikker på det å prøve seg på damen kan ødelegge for dette forholdet, hvis ting ikke går helt bra. Men igjen, så er jeg veldig flink til å overtenke situasjoner til tider, og det er det som ender opp med å ødelegge for min egen del i stede. Anonymous poster hash: e5149...fb7 du overtenker noe helt latterlig! slutt med det, det er ikke bra for deg og ikke særlig sexy for en dame som skal bli kjent med deg heller. Du ødelegger ingenting for andre vennskap i familien, folk bryr seg ikke.... kjør på! Endret 20. februar 2015 av Tvillingsjel Sitatpyramide Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Tok kontakt igjen, og det endte opp med en lengre samtale hvor vi snakket om mye rart, var en meget hyggelig samtale for min del hvert fall Samtalen pågikk vel i rundt 1-2 timer, men ble avbrutt noe rart, da henne plutselig ble afk og jeg ikke hadde muligheten til å være oppe lengre. Så ble et ha det og god natt fra min side, men hørte ikke noe fra henne. Alt i alt så sitter jeg igjen med en litt god følelse, kanskje er det noe form for håp her? Neste steget nå blir vel å høre om henne kunne tenkt seg å møtes en plass, eller finne på noe sammen. Skal man da gå for denne "kaffe" varianten som er nevnt tidligere her i tråden? Eller skal man kanskje prøve seg på noe bowling f.eks? Og burde man bare kjøre på eller skal man vente litt? Personlig liker jeg å ta det sakte, men har brent meg der før, da jeg kanskje tar det litt for sakte til tider. Så er det denne sjenert-heten og overtenkingen min som jeg også må få gjort noe med. Skulle gjerne bare gunna på men sliter nok litt med å slippe meg helt løs, da jeg har en tendens til å tenke på alt som kan gå galt, men igjen et nei er da ikke så farlig, er det? Har du noen flere tanker/erfaringer/tips rundt dette, så kom gjerne med de Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Da har det gått frem og tilbake med meldinger de siste dagene, føler vi har en meget god tone. Her i helgen, så sendte hun meg en melding og lurte på hva jeg holdt på med/hadde gjort idag, og etter at jeg hadde svart fikk jeg kjapt en meldingen tilbake hvor det sto "Oi så gøy bla bla..." så da så jeg muligheten til å spørre om hun ville være med neste gang, og da fikk jeg svaret: "Ja, du får si ifra når :)", ble ikke avtalt noe videre der og da. Neste dag derimot sendte jeg avgårde en melding og lurte på om hun ikke kunne tenkt seg å finne på noe iløpet av uka, etter denne har jeg ikke hørt noe, dog vi har smått kommunisert på snapchat med jevne mellomrom i ettertid. Det jeg lurer på er om hun kan ha glemt meldingen rett og slett? Vet hun jobber hardt med skole/jobb så kan se for meg at det har gått i glemmeboka, men ikke vet jeg. Spørsmålet er jo da om jeg skal vente å se? Eller skal man sende avgårde en melding til for å høre? Dog vil jo ikke virke masete som jeg tidligere har nevnt, men merker dette tærer på nervene, hehe. Kan nevnes at det er litt over et døgn siden denne meldingen ble sendt. Anonymous poster hash: e5149...fb7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Du må sette en konkret dato som hun kan svare ja eller nei på, finne på noe til uka blir for slapt. Spør en kompis meg om det så blir det nei, men spør en kompis om jeg skal være med på akkurat det, akkurat da så er sjansen stor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå