MRGT Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Beklager om jeg spammer ned forumet, men er mye jeg lurer på. Som dere sikkert vet så skal jeg kjøpe meg en brukt datamaskin (stasjonær). Problemet er bare at avstanden mellom oss er ekstremt lang. Jeg har ikke mulighet til å kjøre siden jeg bare er 16 år, og har heller ingen å kjøre for meg. Er det ikke en annen mulighet? Selger vil ikke sende i posten, men hvorfor ikke? Hvis man pakker den veldig godt inn. ? 1 Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Har sendt PC en del i post. Vil anbefale å ta ut skjermkort og evnt andre tunge expansion kort og pakke inn disse separat da postbehandling ofte kan være tøff... Ellers bruk mye bobleplast/luftputer og masse teip. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Den er forresten vannkjølt med tre skjermkort. :-) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 God ide å ta ut skjermkort og andre ting som henger fra HK. Selger kan alltids sende som Postoppkrav, men er opp til selger om han ikke vil ta på seg bryet hvis han får solgt pc'en uansett. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Er det tryggere med postoppkrav enn å sende med vanlig post? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Det kan neppe gjøres mye da pcen har en loop, enten må du hente eller så er det å kjøpe seg en annen maskin dessverre :/ Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Det kan neppe gjøres mye da pcen har en loop, enten må du hente eller så er det å kjøpe seg en annen maskin dessverre :/ :/ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Er det den dobbel vannkjølte custom bygde finn.no PCen med tre 780 ti classified kort og socket 2011 til 17000 . Det er ikke så rart i og med at den er selgers ansvar sammen med posten om den blir sendt til deg. Den kostet kjøperen over 40k samt mange timer/uke verk å bygge og sette i sammen. Sett deg inn i selgerens sko så skjønner du sikkert at det er naturlig han ønsker at ansvars overdragelse ved henting. Endret 2. januar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
otl Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Selger vil ikke sende i posten, men hvorfor ikke? Hvis man pakker den veldig godt inn. ? Fordi det er sender som er ansvarlig for forsendelsen, at du får en fungerende maskin når du henter den på postkontoret. Postoppkrav er ikke tryggere enn noe annet. Kan jo være hva som helst oppi esken som sendes. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Skal vi være ærlige, så burde det ikke være noe problem... Feks. singularitycomputers på YouTube sender alle PCene han bygger, og de fleste har ganske heavy looper! Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Forstår selvfølgelig at det ikke er bare bare og sende maskinen. Respekterer det, men ville høre hvorfor. Takker for alle svar, blir å bygge selv. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Kanksje selger tviler på ferdigheter om solide looper Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Det er ikke så rart i og med at den er selgers ansvar sammen med posten om den blir sendt til deg. Sett deg inn i selgerens sko så skjønner du sikkert at det er naturlig han ønsker at ansvars overdragelse ved henting. Fordi det er sender som er ansvarlig for forsendelsen, at du får en fungerende maskin når du henter den på postkontoret. Forutsatt at det er en privatperson som selger gjelder ikke nødvendigvis dette. Kjøp mellom to privatpersoner reguleres av kjøpsloven. Her er det spesielt relevant å se på to paragrafer - risikoens overgang og leveringen, hhv. §§ 13 og 6 eller 7. (1) Risikoen går over på kjøperen når tingen er levert som avtalt eller i samsvar med §§ 6 eller 7. Og videre: (2) Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen. Så dersom det ikke avtales annet, skjer risikoens overgang når selger leverer pakken til fraktfører. Dermed er det ikke slik at selger har ansvaret for maskinen frem til den mottas av kjøper. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Singularitycomputers bygger custom pcer for å selge som profesjon slik jeg forstår det. Det blir jo litt annerledes. Han sier i kommentarfeltet på yuotube og at han bruker en formue i shipping/pakke utgifter/matriell. Og bruker kun DHL. Mulig det pakkes på pall , jeg så ikke ferdig videoen. Og i tillegg opplyser han ikke public kostnader til den som bestiller. Selgeren på finn (i hans forsvar) må jo ha lov til først å prøve salg med henting og slippe frakt ansvaret og qlt styr som følger med forsikring/skade/skyld om noe skjer. Får han ikke solgt pga dette må "han revurdere" og muligens også ta ekstra kostnader for solid pakking og frakt med noen som kan håndtere det skikkelig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Henrik C Det er altså snakk om dette http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=4672021&finnkode=54528337 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Forstår selvfølgelig at det ikke er bare bare og sende maskinen. Respekterer det, men ville høre hvorfor. Takker for alle svar, blir å bygge selv. Du må nok opp i 30-40K+ om du skal ha lik ytelse bygget ny, men du kan jo gå for 2x970 +5960X og X99 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Skal bygge ny for 15k. Dårlig formulert av meg ovenfor. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1496890&su=7F188193-968E-4F10-96BA-5351DDB740CF :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Ja, du ser på ca. 60% av ytelsen Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Holder vel i massevis med 970 når jeg spiller i 1080p tenker jeg. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå