Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei.jeg lurer på en ting her- har i dag mottatt en pakke som jeg har bestill med diverse aloe vera produkter. Jeg har handlet fra avera.noHvor du som bruker velger hvilket land du vil registrere deg i (norge, sverige, island og danmark er alternativene om jeg ikke husker helt feil). Når du betaler betaler du i nok, inkludert norsk mva, og under kontakt ligger adressen deres i Halden. Ble derfor ganske overrasket i dag når pakken kom, og på utsiden av pakken står det påklistret "samförtullning fortolles innen 10 dager" Jeg regner med dette betyr at her kommer det ekstra tollregning om ikke så altfor lenge. det jeg da lurer på er: har nettstedet lov til å holde på slik? det er ingenting på siden deres som antyder at varene blir sendt fra utlandet og at ekstrautgifter i forbindelse med toll kan tilkomme(i alle fall ikke som jeg finner) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Det er ikke uvanlig at en nettbutikk sender varene fra utlandet på denne måten. Du vil sannsynligvis ikke få noen ekstraregning. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Enig med herr 999. Vent og se om du faktisk blir fakturert for moms og fortollingsgebyr og ikke ta sorgene på forskudd. Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Du har allerede betalt MVA så du skal i hvert fall ikke betale dobbel MVA på ordren. Tollgebyret bør du også få slippe (om det blir aktuelt). Ville evt. ha sendt en kjapp mail og forsikret meg om dette. Tipper det ordner seg ganske greit. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) "Samförtullning" betyr antakelig at flere pakker (fra samme sender) blir fortollet samtidig, og at regningen for det nok mest sannsynlig vil gå til avsender. Endret 7. januar 2015 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå