FiDoen Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 God Nyttår! Jeg har en Acer Aspire L5100 fra 2011 som jeg har oppgrader over tid. Maskinen blir kun brukt til XBMC (Kodi nå). Denne maskinen fungerer i utgangspunktet bra, og har integrert IR som fungerer fint med Harmony fjernkontroll, men ved avspilling av enkelte filmer med høy oppløsning (mye data, typ Transformers) har den en tendens til å hakke /lagge ved avspilling. Selv misstenker jeg at flaskehalsen er det integrerte skjemkortet.? Hva mener dere, og hva er beste (og billigste) løsning for evt. oppgradering? Maskinen har følgende spec. i dag: Spesifikasjoner: Ultra Small Form Factor 60 x 200 x 250 mm CPU : AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.9GHz Dual-Core Processor Minne : 4 GB 2 DDR 2 sokler ( 2x 2GB) (667/800Mhz) Dual Channel Harddisk : OCZ AGILITY 3 120GB SSD SATA3 2.5", READ 525MB/S, WRITE 500 MB/S (AGT3-25SAT3-120G) Grafikk kort : ATI Radeon™ XPRESS 1250 (delt grafikk) Lydkort : High-definition audio med 7.1-channel audio support Kortplasser : 1 x Mini-PCI Slot, 1 x Mini-card slot Eksterne Porter : DVI, HDMI, Firewire. Har ikke vanlig VGA port (Dsub), 6 x USB porter ( 2 i front panelet), 6 porter for lyd inn/ut og mikrofon, lydutganger i front Panelet Memory Card Reader : 5-i-1 Kortleser : MMC, SD, MS, MS PRO og XD Optisk enhet : DVD-RW Slot-in Nettverkskort : Kablet og trådløst nettverk. Nettverkskort 10/100/1000 med RJ 45 utgang OS: Windows 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå