Håkon L. Sataøen Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Noen gang hørt om en norsk nettbutikk som IKKE klarer å skille mellom lokalt lager og hoved lager når de oppfører "20+ tilgjengelige" på hjemmesiden deres? Ps.no kan i et nøtteskall bli betraktet som en ulovlig og useriøs drevet leverandør av datautstyr. Ps hevder selv at de har drevet med data siden 1994.. Og på den lange tiden har de fortsatt ikke klart å danne seg et realistisk bilde av hvordan virkeligheten fungerer og hvordan en middelmådig seriøs bedrift skal bli driftet dog etter deres lenge levetid har de feilet i de siste to til tre årene. Nettbutikken er nemlig stappet fullt med feil og forfalsket informasjon. Man kunne vel kanskje tenke at kundeservicen var noe jeg kunne skryte av? Neida.. Etter gjentatte forsøk på å få kontaktet PS via både telefon og e-Mail fikk jeg ikke et eneste svar. I følge trustpilot får nettbutikken faktisk et relativ høy gjennomsnitt (omtale) på hele 7.8 av ti, noe som gir dem en score på fire av fem. Dog ser jeg fortsatt et par henvendelser som matcher probleme jeg har opplevd. Å handle på Ps blir som å gamble. Man vet aldri om produktet faktisk er på lager eller ei, noe som kan føre til lang leveringstid. Eksempler, hentet direkte fra TS: https://no.trustpilot.com/review/www.ps.no/54a2fcd90000640002c0f129 Merk. 22. Desember 2014 https://no.trustpilot.com/review/www.ps.no/5498831a0000640002bf018b Ref. Dato Er litt nysgjerrig på hva dere sto igen med etter at dere handlet hos Ps. Noe positivt, negativt? Var personlig meget skuffet av kundeservice og leveringstid, over 1 uke.. Ønsker ikke å spre noen negativ åndeluft på starten av året, men dette er mine personlige erfaringer som jeg ønsker å dele for å styrke / minske tanker i forhånd av kjøp. Omtaler og erfaringer kommer etter individuelles oppfatning og opplevelse av en situasjon(er.) Godt nyttår Endret 2. januar 2015 av iRovo Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Mente jeg hørte noe om at de ble kjøpt opp for en stund siden. Hvis det stemmer, så kan det være at seriøsiteten til de nye eierne ikke er helt på topp? EDIT: Ser ut som de ble kjøpt opp av Netshop i 2012. Og Netshop er vel heller ikke lenger regnet som så veldig seriøse. http://www.tek.no/artikler/netshop-kjoper-ps-no/113503 Endret 3. januar 2015 av Molekylet Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Det ble ikke noe av det oppkjøpet. PS ble imidlertid senere oppkjøpt av Multicom. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 PSdata var jo ganske brukbare i gamle dager. Handla mye utstyr der i sin tid, men har ikke brukt kompaniet på årevis, så jeg aner ikke hvordan de er nå. Lenke til kommentar
Håkon L. Sataøen Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 PSdata var jo ganske brukbare i gamle dager. Handla mye utstyr der i sin tid, men har ikke brukt kompaniet på årevis, så jeg aner ikke hvordan de er nå. Handlet selv mye der tidligere også, men har aldri opplevd så mye problemer nå, som tidligere. Kan hende at det er IT-Systemet som feiler dem, men de burde vel nok ha kunnskap nok til å forhindre dette(?). Komplett (for eksempel) ser ikke ut til å ha like mye problemer innenfor dette området som Ps har. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) PS.no "finnes ikke" lengre. Det er Multicom, med alle de ulempene det medbringer seg. Da de ble kjøpt opp krevde jeg å få oversendt alle tidligere fakturaer fra ps.no (opprinnelige PS) i tilfelle reklamasjoner. Dette gikk de ikke med på da det var for mye arbeide. Jeg har handlet veldig mye fra gamle ps.no og var veldig fornøyd. Nå sitter jeg med masse utstyr som jeg i praksis ikke har verken garanti eller reklamasjonsrett på lengre. Edit: Ser det står på hjemmesidene at de har drevet på siden 1994. Dette grenser da til ren løgn. Endret 3. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jøss, dette var jo kjedelig. Jeg kjøpte en laptop fra det som het PS Data tilbake i 2005 eller rundt der. Enkelt å bestille, rask levering. Etter noen år hadde jeg en reklamasjon på den, det gikk også helt fint med god service og kjapp håndtering. Generelt leste jeg mye god omtale av dem - trasig hvis nye eiere klarer å rote til det som var et godt rykte. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 PS.no "finnes ikke" lengre. Det er Multicom, med alle de ulempene det medbringer seg. Da de ble kjøpt opp krevde jeg å få oversendt alle tidligere fakturaer fra ps.no (opprinnelige PS) i tilfelle reklamasjoner. Dette gikk de ikke med på da det var for mye arbeide. Jeg har handlet veldig mye fra gamle ps.no og var veldig fornøyd. Nå sitter jeg med masse utstyr som jeg i praksis ikke har verken garanti eller reklamasjonsrett på lengre. Edit: Ser det står på hjemmesidene at de har drevet på siden 1994. Dette grenser da til ren løgn. Viktig poeng, PS var tidligere eid av Hattelco, da det gikk i underskudd over flere år pga økende konkurranse ble det ifjor vedtatt å legge ned Hattelco. Hattelco var en del av Hatteland Group som har lang erfaring innen logistikk, SW og HW med både eget CRM/MRP/ERP system og automatisk lagersystem med roboter som Hattelco/PS også brukte. Så PS i dag er ikke det samme som fra 1994-2013... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå