Gå til innhold

Ny UHD-TV januarsalg. Sony KD-55X8505B eller Samsung UE55HU7505?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Overtalt fruen til nytt tvkjøp, men trenger noen innspill. Begge disse er å få til 10.000 i disse dager, men hvilken er best? Jeg spiller en del FIFA på ps4, og noe fps. Eller går det kun i film og serier. Begge støtter 4k netflix så den er grei. Hvilken hadde dere gått forening hvorfor? Har sett at Samsung kanskje har noen ms høyere input-lag. Videre er panelet til Samsung bedre enn Sony? Har fra før som nevnt PS4 og en sony lydplanle med trådløs sub, vil det gi meg noen fordeler ved å gå for Sony TVen?

Takk for alle innspill, håper å få handlet i dag/morgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg leste mange tester av de to, og endte opp med samsungen. Det virker som om hovedtegnene i anmeldelsene er at Sony'en har litt lavere input lag, men Samsung'en har bedre sortnivå. Er selv veldig fornøyd med den, har spilt litt PS4 og PC på den, og syns ikke input lag er noe problem når man setter den til PC mode. (med siste oppdatering så går input lag da ned til rundt 39ms, som ikke er stort mer enn Sony'en.

Lenke til kommentar

Så stor forskjell før og etter oppdatering, fra ca 69ms til 39ms?

Har god erfaring med både Sony og Samsung, men trur eg landar på Samsung til slutt.

Yes, men ser nå at det er 48 tommeren, så uvisst om det gjelder 55 tommeren.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue48hu7500-201408103872.htm

Perhaps owing to updated firmware, we managed to extract lower input lag from the Samsung UE48HU7500 than its 55in sibling we reviewed some time ago. By renaming the HDMI input label to [PC], our Leo Bodnar input lag tester returned a figure of 41ms which is as good as it gets for UHD televisions due to the 1080p-to-2160p upconversion involved. This trick did not work on the UE55HU7500 when we tried it three months ago.

Kanskje andre har hatt bedre suksess med dette trikset eller har andre metodar for å redusere input lag?

Lenke til kommentar

Her i Bergen var både Elkjøp og Lefdal utsolgt på Samsungen idag. Lefdal hadde noen igjen på nettbutikken. Noen steder i landet var det fortsatt lagervare.

Lefdal hadde Samsungen plassert rett over Sonyen. Selger sa de sto med fabrikkinnstilling, og der og da synes jeg Sonyen hadde altfor mye grønnskjær. Det ga mer lys i bildet, men til en pris.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den i høst. TVn er i utgangspunktet kjempe bra. Men min hadde dessverre sykt mye lysgjennomslag, så jeg leverte den inn i igjen. Men får du et eksemplar med lite problemer på panelet er dette et kjempekjøp mener jeg. Jeg kjøpte min på salg å fikk ikke et nytt eksemplar, så måtte bare ta pengene å tvn var da blitt mye dyrere. Den har Sonys triluminos display som gjør at fargene blir meget fine. Den har ips panel med de fordeler og ulemper det medfører, men sortnivået er meget bra til å være ips. Er nok ikke like sort som på HU7505 for det. Med et uniformt panel så ville jeg tatt x8505 fordi jeg synes den leverer et penere bildet allround enn Hu7505. Å fargene er bedre. Men dette er selvfølgelig individuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...