Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er vegetarianer og skal ha førstegangstjeneste i forsvaret i juli i år. Skal i luftforsvaret. Lurer på om noen har noen erfaringer ang. mat og slikt til vegetarianere der? Skal til Madla.
Skal også bli hundefører- hvis noen har noen erfaringer ang. det også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det blir nok trasig mat, og godt mulig det blir underernæring om du ikke tar nok kosttilskudd. Er jo salat og litt div. på Madla, men begrenset hvor mye du har å velge mellom. Spesielt under øvelse.

Men ellers kan man jo kjøpe seg mat i fritiden. Ikke unormalt å bestille/ta med seg egen mat da. Så det ordner seg nok. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å snakke med lege og befalet ditt når du kommer på rekrutten/tjenestested. Mener at de da skal si ifra til Messa. Mener at Messa skal ta hensyn til sånt (de skal ihvertfall gjøre det hvis det er religiøs grunner eller allergi) . Men vet ikke helt hvordan de gjør det. Eller så er det vel alltid muligheter for salat og brødskiver.

Tror ikke du har noe å frykte når det kommer til øvelse. De finnes flere feltrasjoner som er uten kjøtt. Da spesielt frokost feltrasjonene. Jeg pleide å bytte til meg frokost feltrasjoner fordi jeg syntes de var mye bedre enn middags feltrasjonen (de inneholder vel ca like mye Kcal). Og frokost feltrasjonen smaker himmelsk med kaldt vann!

Eller som nevnt over så har du alltids mulighet til å kjøpe egen mat etter endt tjeneste.

Ser at du allerede har laget en annen tråd om hundetjenesten. Kan være lurt å holde spørsmål adskilt i forskjellige tråder.

Lenke til kommentar

Forsvaret sine eigne retningslinjer seier at det skal være tilbud om vegetarmat og relgiøst tilpassa mat i alle leirane samt under øvelser og internasjonale operasjoner.

Men du må sjølvsagt melde ifrå om dine behov.

Det som eg er usikker på er om ein tilrettelegger for alle formar for vegetar-retningar, som veganer eller fruktaner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...