Niklasp Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Finner veien til kontakten selv.Teslas nye ladekabel blir en automatisk «metall-slange» Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov.. 3 Lenke til kommentar
andreas.m98 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hva med en form for trådløs lading på samme måte som vi har qi standarden for smarttelefoner, og no som CES er snart igang har eg hørt rykter om mange nye kraftige trådløse lade teknologier som kommer fram over. Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov.. Handler om å ha mere tid til familien. vaskebrettet gjorde / gjør en bedre jobb enn vaskemaskinen... Men det tar jo litt tid 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov.. Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit. 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov.. Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit. Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg ville heller tatt ut kabelen før jeg kjører. 6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører. Elon to the rescue, nå kan du slippe begge deler. (om du har råd til herligheten). 3 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Jeg ville heller tatt ut kabelen før jeg kjører. Heldigvis rekker skjøteledningen hans akkurat frem til matbutikken, så det er ikke noe problem. Endret 2. januar 2015 av tommelfingerregel2 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov.. Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit. Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører. Du understreket poenget til Simen1 ganske bra. Heldigvis så setter den jævla kabelen snart inn seg selv. Da blir det mer ork med bensinbilen hvor du må stå ute i kulda i flere minutter og puste inn kreftdamp 6 ganger i året. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Detta blir bra når folk kommer ut i garasjen om morra'n og ser at kabelen har bomma og batteriet er tomt. 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Klarer man å lage en automatisk ladekabel skal en nok klare å lage en app som gir deg beskjed om kabelen har bommet på ringen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Folk begynner virkelig å bli late hvis dette er et behov..Mange er allerede så late at de bruker "orket" med å koble til laderen som argument mot elbiler. Dette rydder bare bort ennå et av argumentene mot elbiler. Elon Musk plukker fra hverandre elbilmotstandernes argumenter bit for bit. Foretrekker heller å fylle tanken 6 ganger i året enn å sette i en jævla kabel for hver gang jeg kjører. Merkelig regning Jeg har en dieselbil som er billig i drift (ca. 0.48) og en elbil (Leaf). Om jeg bruker disse hver for seg til å kjøre til/fra jobb 5 dager i uken så er resultatet slik: - dieselbilen fylles 1 gang i uken - elbilen kobles til 2 ganger i uken (nattlading) (sommer) Om vinteren lader jeg elbilen hver natt slik at den er ferdig oppvarmet om morningen fra strømnettet. Så det blir 1 gang i uken for gjerrig diesel vs. 2-5 ganger i uken for elbil og det å koble den til lading i garasjen tar nøyaktig 20 sekunder fra jeg åpner bildøren. Jeg bruker en brøkdel på drivstoff ift. diesel og bensin og bilen styres via app på telefonen slik at den alltid er god og varm når jeg kommer ut i garasjen om vinteren. (samt en haug andre økonomiske fordeler). De fleste som argumenterer mot elbiler kan lite eller ingenting om dem og de sitter ofte med gamle myter som argumenter mot elbil. EDIT: Og en Leaf har altså godt under halve rekkevidden til en Tesla Model S (for begge opsjonene). Endret 2. januar 2015 av Theo343 1 Lenke til kommentar
KennethJohansen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 NEI!!! Tenk om den treffer feil hull... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Tar heller en Tesla med en atomreaktor i hekken Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 ikke dumt. Ingen erfaring med elbil, men vet jo at å koble til motorvarmer hver kveld, og ut hver morgen er noe jeg kunne vært foruten, tror dette er en god og nyttig ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg