crazyfrog Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei, Hvordan kan jeg få Powershell i elevated mode uten å bli prompted for bekreftelse ? Kan jeg bruke pscred for å oppnå at powershell starter i elevated mode og kan fra der kjøre nytt skript. Skriptet som skal kjøres ligger i egen (ps1) fil men kommando som sendes kan bare sendes 1 gang og den må da sendes i elevated mode. innviklet forklart Jeg har mulighet for å sende 1 kommando a gangen til en maskin. Det jeg ønsker er at denne kommandoen starter evt en ny powershell sesjon i elevated mode og kjører gitt skript. How ? Får grå hår av frustrasjon Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Det skal være umulig å starte et program elevert uten elevering på et eller annet tidspunkt på forhånd (selv om det i realiteten ikke umulig). Her er i hvert fall en måte hvis det er noe slikt du ser etter. Jeg bruker engelsk språk i Windows, så tekst vil være på engelsk. Åpne Task Scheduler. Create Task. Name: StartElevatedPowerShell (bytt navnet etter behov). Run with highest privileges. Actions > New: Start opp PowerShell her. Hvis du ikke vet hvor PS ligger, start «cmd» og skriv inn «where powershell». Tilpass etter ditt behov. Nå kan du bruke følgende i PowerShell: Start-ScheduledTask -TaskName StartElevatedPowerShell Endret 2. januar 2015 av ahw_ 1 Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Hei, ja hadde glemt av å sjekke i julestria Takker og bukker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå