Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Livredd (veldig sensitiv for) høye og skarpe lyder, smell, "eksplosjoner" (f.eks fyrverkeri) o.l

Laserbeam

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg gikk ut før midnatt for å få med meg fyrverkeriet når den starta. Den starta sånn ca 23:50, og det gikk greit. Helt til klokka runda 00:00. Jeg følte at det var smell og eksplosjoner overalt rundt meg. Jeg ble livredd og trodde jeg skulle dø, jeg fikk fullstendig panikk og måtte småløpe hjem, for å komme meg inn. Ble bedre da jeg kom inn, men var fortsatt livredd, skjelven og angstfylt. Da jeg hadde kommet inn så satte jeg på høy lyd på TV'n for å overdøve lydene fra fyrverkeriet ute.

I går så var jeg fortsatt veldig skjelven og sov veldig dårlig den natta. Jeg merka at jeg ble fort irritert pga små bagateller. Jeg følte at jeg kunne bli litt små aggressiv, så jeg gikk meg en liten tur over på bensinstasjonen og kjøpte meg en frossen pizza, og spiste den. Uroen og angsten roa seg ikke, men jeg nekta plent å ta en angstdempende medisin, da jeg følte at jeg MÅTTE holde ut uten.

Fortsatt veldig skjelven og angstfylt idag. Håper ikke at dette kommer til å vare så veldig mye lenger, da jeg har lyst til å dra på hytta sammen med mamma, pappa og brodern i hælja.

Jeg kunne sikkert ha tatt en angstdempende medisin et par timer før midnatt, men jeg er veldig skeptisk til om den hadde fungert (sobril) for sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sobril funker dem.. men forbanna sterke.. ville vært forsiktig og begynt på det...

om du kan la vær, la vær.. ta deg en tur på hytta og slapp av..

dropp også for mye sukker, da dette forsterker angsten en god del..

går over til slutt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angsten har roa seg litt nå. Fortsatt litt skjelven men ikke så mye idag. Det ble ikke noe hyttetur da det har vært stivkuling og stormvarsel på fjellet. Skal dog på hytta neste helg da. :)

Neste nyttårsaften så har jeg bestemt meg for å sitte inne, med headset og musikk. Kommer uansett til å titte på fyrverkeriet, men kommer til å prøve å "maskere" lyden så mye som mulig. :)

Lenke til kommentar

Angsten har roa seg litt nå. Fortsatt litt skjelven men ikke så mye idag. Det ble ikke noe hyttetur da det har vært stivkuling og stormvarsel på fjellet. Skal dog på hytta neste helg da. :)

Neste nyttårsaften så har jeg bestemt meg for å sitte inne, med headset og musikk. Kommer uansett til å titte på fyrverkeriet, men kommer til å prøve å "maskere" lyden så mye som mulig. :)

Er jo da det er kos på hytta! når det blåser og snør som værst ;)

ikke alltid like lett og komme seg ned igjen, da dem stenger alt for fort i dette landet her.....

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...