Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klør enkelte ganger fra rumpa

Anbefalte innlegg

Hei.

I noen uker å har det klødd en del i rumpa (ikke konstant men kommer noen ganger tilbake. Kanskje før 4-5 ganger dagen men nå mere annenhverdag). Før klødde det veldig ofte, men nå har det gitt seg mer. Dette er rundt rumpehullet. Det kommer også NOEN ganger blod på dasspapiret når jeg tørker meg. Ikke masse altså, bare pittelitt og ikke mørkt blod. Har lest meg frem på nettet at det kan være sår eller lignende, men har ikke hatt noen smerter i det heletatt. Jeg er veldig redd for å måtte operere.

Har prøvd å se inn i rævva i et speil, men ser ikke noe spessielt.

Kan noen si meg hva dette kansje kan være?

Gutt, 17 år.

Anonymous poster hash: a2f6d...936
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at det går bedre med kløinga, ikke like ofte som før så håper jeg at det er på bedringens vei.

Jeg har blødd før, det tror jeg rett og slett er at vi har et veldig hardt og ubehagelig dopapir hos mamma.

Jeg spurte pappa om det med kløinga og ha sa det kunne være kostholdet mitt. Jeg spiser veldig usunt, og er ikke i mye aktivitet. Jeg har sittet veldig mye i ro i det siste. Kan det være grunne til kløinga?

Spurte mamma og hun sa at blod på dopapiret er helt ufarlig og at det skjer til de fleste i blant.

Lenke til kommentar

Det verste som kan skje er at legen stikken en finger oppi å kjenner litt etter å kansje vil ha en avføringsprøve. Absolutt ikke noe å være redd eller flau for, dette er noe de fleste leger gjør flere ganger i uken om ikke dagen, når en blir eldre blir en og innkallet til faste sjekker som involverer det samme, så dette er helt rutine for dem.

Lenke til kommentar

Hei.

I noen uker å har det klødd en del i rumpa (ikke konstant men kommer noen ganger tilbake. Kanskje før 4-5 ganger dagen men nå mere annenhverdag). Før klødde det veldig ofte, men nå har det gitt seg mer. Dette er rundt rumpehullet. Det kommer også NOEN ganger blod på dasspapiret når jeg tørker meg. Ikke masse altså, bare pittelitt og ikke mørkt blod. Har lest meg frem på nettet at det kan være sår eller lignende, men har ikke hatt noen smerter i det heletatt. Jeg er veldig redd for å måtte operere.

Har prøvd å se inn i rævva i et speil, men ser ikke noe spessielt.

Kan noen si meg hva dette kansje kan være?

Gutt, 17 år.

Må bli nøye til og vaske deg rundt hullet, kjør på med såpe og varmt vann..

Lenke til kommentar

Har nok ikke hatt analt samleie. Er jomfru. Har ikke klødd på 2 dager nå. Dusjer hver morgen hver kveld.

Er jo ikke det jeg sier...

du må jo vaske deg som normale mennesker gjør. holder ikke med bare skinka

Lenke til kommentar

Ikke bruk såpe, det klør bare mer. Spyl skikkelig med kjølig vann. Det finnes en slags spray mot dette (jeg har ikke prøvd den) som Thomas Giertsen ble nødt til å reklamere for pga et veddemål. Den selges på apotek. Ac3 heter den.

Edit: Det var visst ikke spray.

978x.jpg

Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Klødde litt igjen. Funnet ut at det ikke klør fra hullet men mer halebeinet. Pappa sier at det kan komme fra at jeg sitter mye i ro.

Det har også klødd fra halebeinsområdet og ned til rompa for meg også, og det har kommet litt blod. Viste seg at det var en tvilling (abcess).

http://nhi.no/pasienthandboka/hud/pussholdig-utslett-ekskl-akne/tvilling-pilonidalsykdom-8857.html?page=1

Ikke for å skremme deg altså, men er det som skjedde med meg ihvertfall :p

Hvis det forverrer seg / det forsetter å komme blod, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med lege. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...