Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan avlyse date? :(

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Så det er en fyr jeg er utrolig betatt av, og jeg liker han så jævla godt. Avtalte og treffes igjen til uken nå, men jeg er så redd for å bli såret, og jeg vet ikke hvor jeg har han. I tillegg han reiser tilbake til studiestedet sitt snart, og jeg kommer bare til å savne han enda mer.

Nå som jeg har LITT mer kontroll på følelsene mine, og fått han litt på avstand, vurderer å bare backe ut for å beskytte hjertet mitt.. selvom jeg er blitt glad i han. Så kan jeg heller møte han senere.

Han vet at jeg liker han godt.

men hvordan skal jeg avlyse daten? Hva skal jeg skrive i melding til han?

Anonymous poster hash: 4cb00...b62
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg synes også du bør vurdere å dra, men kommer du fram til at du vil avlyse daten, har jeg to forslag til fremgangsmåte:

1) kom med en unnskyldning. Du ble gitt ansvar for et eller annet på jobb/frivillig organisasjon (f.eks. arrangere kick-off), og dette er din sjanse til å imponere før en mulig forfremmelse. Du må derfor bruke tiden på planlegging. Eller: du har ganske enkelt blitt forkjølet (fake små-forkjølet, og ikke dra ut med venner på noen dager, så det blir troverdig).

2) si noe à la sannheten. For eksempel: "Hei! Som du vet har jeg blitt ganske glad i deg, og synes derfor det blir vanskelig å gå ut med deg, så snart før drar igjen. Jeg vil ikke risikere å knytte meg til en person som skal være en såpass liten del av hverdagen min fremover. Foreslår derfor at vi dropper å møtes på ***dag. Men jeg ønsker deg uansett et godt nyttår videre, [navn]!"

Personlig ville jeg gått for det siste.

Lenke til kommentar

jeg anser ditt dilemma som en holdnings spm,
fordi vis du går på denne daten med holdningen:
"jeg vet han reiser snart så ikke forventende bind deg til denne personen nå",
ja da vil du ikke risikere noe fare.

faren er dog at du er usikker om du kan kontrollere dine følelser,
og dermed vil du også gjenspeile den samme usikkerhet på daten også,
og da er risken at du vil komme hjem fra daten med enda flere ambivalente følelser som minner om angst for avstand fra personen.

du skal dog være overrasket hvordan hjernen kan forholde seg til følelser vis du innstiller deg på å holde deg innenfor en bestemt grense.

jeg ville gått på denne daten,
men sagt til meg selv på forhånd:
"jeg forventer meg ikke noe nå,
men kun kommer nærmere personen som en venn jeg vil bli kjent med".
og hjem vil du gå fra daten uten å forvente noe annet enn å ha en fremtidig venn.
og med vennskapet så vet du at du er sikret fremtidig kontakt.

det å komme med en unnskyldning kan bli din felle,
fordi du vil fort føle en anger i ettertid som sier
"åååh, hvorfor gjorde jeg det",
og du kan føle skyldsfølelse ovenfor det å "lyve".

vis du dog sier det som det ER,
så kan du risikere at det blir altfor seriøst før du allerede har begynt,
og du kan skremme personen vekk.

sog såklart ethvert råd må følges ut i fra hva situasjon du er i,
og vis det er fare for din mentale og fysiske helse så må du gjøre det som er best for deg.

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

den som intet våger intet vinner. Damer som er så forbanna "lure" og "beskytter hjertet sitt" ender opp single for alltid og når dem blir helt desperat finner dem seg første og beste, får barn, gifter seg og skilles..... lykke til. Det å bli såret er en del av gamet....

Lenke til kommentar

Du kan ikke regne med at han venter tålmodig hvis ikke du ser ham noen gang. Hvis du avlyser avtaler og ikke foreslår et annet nærliggende tidspunkt, spiller det ingen rolle hva unnskyldningen din er eller om det var du som tok initiativ den første gangen. Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å ha mer kontakt. Møter du ham ikke fordi du er redd for å bli såret, har du allerede valgt ham bort.

Lenke til kommentar

Og så reiser han tilbake til studieplassen sin igjen og du er tilbake hvor du er nå?

Det forutsetter selvsagt at han fortsatt er tilgjengelig i sommerferien og at han gidder å prøve. Som nevnt, ville jeg sett det som en tapt sak hvis jeg hadde kontakt med ei jente som avlyste avtaler, på tross av at hun vet at jeg reiser, og jeg ville vendt blikket i en annen retning. Han er kanskje mer tålmodig enn meg, men likevel er det ei grense for hvor lenge han kan holdes på vent. Plutselig treffer han ei jente som ikke avlyser avtaler på studiet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje jeg skal det ja.. :S Åååå, huff.. jeg kommer til å savne han så mye når han reiser, og han er dårlig på å sende meldinger til alt og alle. HAr fått høre det av kompiser også.. så det er litt dritt.

Kan jeg ta med en flaske rødvin foreksempel, til han? som vi kan dele:)

TS TS TS

Lenke til kommentar

den som intet våger intet vinner. Damer som er så forbanna "lure" og "beskytter hjertet sitt" ender opp single for alltid og når dem blir helt desperat finner dem seg første og beste, får barn, gifter seg og skilles..... lykke til. Det å bli såret er en del av gamet....

Trur du skal holde munn jeg, du som synes fitte er skikkelig tøft...

trur du aldri har kjent mus, og synd er det

Lenke til kommentar

flaske rødvin er fint. tusen kroner på at hvis du avlyser og dere ikke ser hverandre før sommeren så finner han seg noen andre i mellomtiden.

Skjønner det, men siden vi ikke er forpliktet til hverandre, så får han gjøre som han vil….... jeg tror uansett de fleste, eller at mange sjonglerer mellom flere, flere baller i luften hvor en er favoritten som han/hun vender tilbake til når sjangsen byr seg.. så håper jeg er den jenta.

TS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...