Gå til innhold

Hjelp til kjøp av vannkjøling

larriss

Anbefalte innlegg

hey jeg tenkte jeg så skulle ta steget til og sette inn vannkjøling i mitt system.. målet er og få den så kald som mulig og stille som mulig (sier seg litt selv)

så da på denne videoen https://www.youtube.com/watch?v=6aDID5S41_A

og tenkte da noe i denne duren.

men for og være sikker på at jeg ikke kjøper komponenter som ikke passer sammen spør jeg dere som har mye mere erfaring på dette punktet en det jeg har om hva jeg bør kjøpe.. gjerne også hvorfor evt. den pumpa contra en annen.. kom gjerne med handleliste

Det min maskin består av i dag er:

Corsair 900D

Msi Mpower z77

3770k

2X msi 780 twin frozr

Cooler master V1000

HyperX Beast 2400MHz 4x4

1Ssd og 2Hdd

Så jeg linka ut feil link (My bad) ny link..

Takker på forhånd..

Endret av larriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bestem deg for slangestørrelse. Dette har mest å gjøre med håndtering/estetikk, mindre med effekt. Størrelse på slangene avgjør hvilke nipler du må kjøpe.

Kompresjonsnipler anbefales, men er dyrere. Jeg bruker bitspower.

Pumpe velges etter trykk eller flyt. Mange blokker gir krav til trykk, ved få blokker ønskes heller flyt. Jeg bruker en MCP 355 variant ved mange blokker eller 655 (D5) variant ved få. D5 gir mindre lyd. Dog er 355'en er noe lettere å plassere, f.eks i små kabinetter.

Det gjør ting veldig mye lettere med en tank.

Ikke bland kobber og alu (radiatorer/bokker).

Bruk (bil)kjøleveske i vannet og kjøp (sterilt)vann på apotek. Vann fra springen gir for mye bakterier. Mange av ferdigblandingene er bare tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Helt ok kit.

Raystorm er en av de bedre blokkene om du skal kjøle GPU'ene dine i samme loop, siden blokka gir forholdsvis liten motstand. RX480 er knall (jeg går ut fra du har sjekka at du får plass).

Skeptisk til viftene i kit'et, Xinru er skikkelige billigvifter. Riktignok kjempevaluta for pengene og grei nok prestanda, men jeg er litt tvilende til hvor lenge de holder. Nå er vel viftene det som er enklest å bytte i ettertid så det er kanskje ikke så farlig om de svikter.

Jeg liker heller ikke xspc niplene, men det er kanskje mest min sedvane med bruk av bitspower. Godt mulig de funker like bra.

11/16mm (7/16-5/8) er ikke blandt de vanligste dimensjonene, kan være vanskelig å få nipler fra andre steder seinere, flere nettbutikker som ikke fører det. Ganske tynne slanger, jeg liker bedre 3/8-5/8. Men helt sært er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...