Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Grov trakkasering over nett fra utlandet. Hvordan gå frem?

Anniken2015

Anbefalte innlegg

Hei,

Min søster på 18 år blir utsatt for grov trakkasering over nett av sin ekskjæreste. Dette har pågått i noen måneders tid, og han benytter seg av mange forskjellige sosiale medier, går gjennom profiler til venners venner og andres mobiltelefoner for å komme med trusler og sjikane. Meget kompetent i programmering og datamaskiner generelt, og har mange opplysninger og informasjon om henne som hun ikke helt vet hvor han skal ha fått tak i. Hun har blokkert han fra alle kanaler, men han finner allikevel nye metoder.

Han er fra og bosatt i England.

Søsteren min lider under dette, spiser ikke og kommer seg ikke ut av huset, er redd og deprimert.

Han viser tegn til psykopatisk oppførsel. Kan oppføre seg blid og omsorgsfull i ett øyebikk for deretter å skifte personlighet. Utspekultert og kynisk.

Da jeg kontaktet politiet sa de at det var lite de kunne gjøre, og det virket ikke som om de tok det så veldig alvorlig. De sa hun kunne anmelde han, men at det ville ta lang tid på grunn av at han oppholder seg i utlandet.

Hva skal vi gjøre? Det tærer spesielt på henne, men også hele familien vår.

Skal jeg prøve å oppsøke han? Jeg begynner å bli desperat her.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Skift passord på absolutt alle kontoer.

Deretter kan du rapportere til de mediene som trakasseringen blir videreformidlet igjennom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...