Bozzeye Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Moralister har alltid forpestet vårt land med deres moralske syn, som kun er basert på subjektivt vås. Tenk så fredfullt det ville vært om folk passet på seg selv og ikke la den nysgjerrige nesa si opp i alt? La folk leve som dem vil. Så lenge ingen skader andre, så skal folk få gjøre som dem vil. Selv om jeg vet av erfaring at moralister vil kunne kverulere rundt det siste jeg her skrev. Det er ikke bare moralister som vil kverulere. Hvorfor ønsker du ikke å la folk leve som dem vil, så lenge de ikke skader andre? Du, som ønsker seksuell lavalder på 14-15 år, blander deg ikke inn i andres liv, du er heller ikke moralist som forpester landet vårt med subjektivt vås, i motsetning til de som ønsker 1-2 år høyere grense enn deg? Hvorfor bryr du deg om trettenåringer har sex med vokse mennesker? Klarer du ikke å holde den nysgjerrige nesa di unna? 7 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Det vanlegaste er at jentene er jamngamle eller litt yngre enn gutane. Ein såpass stor aldersskilnad andre vegen er nok ganske uvanleg, men ikkje unikt. Dersom ein går litt bakover i historia var nok dette mykje meir vanleg. Då var det gjerne slik at dersom f. eks. mannen døydde i sat enkja att med garden og kanskje også ein stor barneflokk. Deretter gifta enkja seg opp att med ein som kunne vere mykje yngre. Når ho døydde gifta kanskje mannen seg oppatt med ei som var yngre enn han att. Sjølv om dette var like mykje "fornuftsekteskap" som "kjærleiksekteskap" må det ha fungert, for born vart det ofte i fleire av ekteskapa. Når ein er 16 meiner eg at ein er litt umoden (dette varierer sjølvsagt), og ting endrar seg raskt. Om eit par år kan det hende at du er saman med ei heilt anna jente, og knapt skjønar kva du såg i ho som du er i lag med no. Som tidlegare nemnt i tråden ville eg iallefall ha brukt kondom slik at du ikkje plutseleg vert far. Ta ting med ro, og nyt det så lenge det varer. Om de framleis er saman etter eit par, tre eller fire år kan de heller tenkje på å stifte familie. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Og med det så kveler du enhver motdebetant som en moralistisk synser som kun tenker vås om h*n ikke er enig med deg? Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg, men jeg er uenig i måten som du går inn i denne debatten på. Det er fult ut akseptert å være uenig med meg. Både mine meninger og min måte og argumentere på. Jeg kaller en spade en spade, enkelte liker det, mens andre hater det. Min oppgave er ikke å tilfredsstille folk, men og fremme mitt syn. Så for andre fremme sitt syn. Jeg aksepterer det meste, moralister som frigjorte mennesker. Gothminister innleder alltid med å sette opp rammer for hvordan det er akseptabelt å være uenig med ham. Det må du gjerne mene. Enkelte debattanter har vansker med og være uenige. . Hvorfor ønsker du ikke å la folk leve som dem vil, så lenge de ikke skader andre? Under meg over hva du misforstår? Interessant. Mennesker skal etter mitt syn få gjøre akkurat hva dem vil og leve sitt liv. Men jeg forsvarer alltid mennesker mot moralister og andre utskudd som angriper andres frihet. Edit: trippelpost Endret 9. januar 2015 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Under meg over hva du misforstår? Interessant. Mennesker skal etter mitt syn få gjøre akkurat hva dem vil og leve sitt liv. Men jeg forsvarer alltid mennesker mot moralister og andre utskudd som angriper andres frihet. Er det noe jeg misforstår? Ønsker du å nekte folk å ha sex med mennesker under 14 år? Ja. Forsvarer du mennesker mot «moralister og andre utskudd som angriper andres frihet» som deg selv? Nei. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Er det noe jeg misforstår? Ønsker du å nekte folk å ha sex med mennesker under 14 år? Ja. Forsvarer du mennesker mot «moralister og andre utskudd som angriper andres frihet» som deg selv? Nei. Jeg aksepterer fult ut at du mener unge under 14 år kan ha sex med voksne. Jeg vil ha en grense på 15. Ser du forskjellen mellom moralister og hvordan jeg svarer deg? Om ikke, da kan jeg ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Hva er forskjellen mellom deg og en moralist? 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Hva er forskjellen mellom deg og en moralist? En moralist har ofte problemer med å akseptere andres synspunkter. En moralist ser også på seg selv og sine meninger som det eneste riktig, det ser vi fort i debatter om den seksuelle lavalder. Makan til påstander og stigmatisering av unge har jeg sjeldent sett. Som liberalist vil jeg akseptere alle meninger, uansett hvor motbydelig de måtte være. Men jeg vil ikke respektere dem. 1 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Greit nok. Hva er forskjellen mellom deg og «andre utskudd som angriper andres frihet»? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Lurer på om de første kommentarene i denne tråden hadde vært de samme om mannen var 26 og jenten var 16... 4 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Greit nok. Hva er forskjellen mellom deg og «andre utskudd som angriper andres frihet»? Kan ikke du lage en egen tråd der Gothminister spørres ut. Greit nok å være i fokus, men denne tråden handler ikke om Gothminister. Lurer på om de første kommentarene i denne tråden hadde vært de samme om mannen var 26 og jenten var 16... Da hadde moralistene skreket om overgrep og utnyttelse. Legg merke til hvordan jenter alltid fremstilles som offer når det er snakk om sex. Enkelte tror ikke jenter kan nyte sex på samme måte som oss menn. Edit: dobbelpost Endret 9. januar 2015 av Tvillingsjel 3 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Å påpeke at man kan bli straffet for å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder har ingenting med å være moralist eller ikke. Det er fakta, om man er uenig i den seksuelle lavalderen er en annen ting. Å minne noen på at om de går inn i ett forhold med noen som er under den seksuelle lavalder så tar de en risiko er da ikke verken å hyle eller skrike mot personen som tar det opp. Jeg har ikke funnet noen hylekor på de siste trådene, bare at en del på denne tråden igjen og igjen kverulere på at "om jenta hadde vært 16 så ville.." Dette er bare en antagelse. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Å påpeke at man kan bli straffet for å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder har ingenting med å være moralist eller ikke. Har noen benektet dette? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Å påpeke at man kan bli straffet for å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder har ingenting med å være moralist eller ikke. Har noen benektet dette? Om ingen mener det har noe med å være moralist å gjøre så er det da heller ikke noe hylekor av moralister på noen av de siste trådene om aldersforskjell. Da ser jeg heller ikke hvorfor det var relevant å dra dette opp. Endret 5. januar 2015 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Om ingen mener det har noe med å være moralist å gjøre så er det da heller ikke noe hylekor av moralister på noen av de siste trådene om aldersforskjell. Da ser jeg heller ikke hvorfor det var relevant å dra dette opp. Hylekoret er alltid på plass i slike diskusjoner. Endret 5. februar 2015 av Tvillingsjel quotepyramide Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Denne tråden handler vel uansett ikke om et straffbart forhold siden trådstarter er 16 år.. han ønsker seg et forhold med hun som er 26. Burde ikke tråden mer handle om hva vi tror/erfaringer omkring aldersforskjellen i forholdet og ikke den fysiske sexen? 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Hylekoret er alltid på plass i slike diskusjoner. [/size] Nei, det eksisterer ikke her. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Hylekoret er alltid på plass i slike diskusjoner. [/size]Nei, det eksisterer ikke her. Nei i denne tråden er dere stille. Men, tenk om det hadde vært ei jente på 15 og en gutt på 20. Da hadde både du og resten hylt og skreket, ulovlig, for det er viktig og være lov rytter. Og så er det jo så alvorlig straks vi snakker om jenter, for de er jo offer for den stygge mannen. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Hylekoret er alltid på plass i slike diskusjoner. [/size]Nei, det eksisterer ikke her. Nei i denne tråden er dere stille. Men, tenk om det hadde vært ei jente på 15 og en gutt på 20. Da hadde både du og resten hylt og skreket, ulovlig, for det er viktig og være lov rytter. Og så er det jo så alvorlig straks vi snakker om jenter, for de er jo offer for den stygge mannen. Haha, du er morsom. Tydelig at du går inn i denne offerrollen med liv og lyst. Man blir minnet om Don Quijote, bare med motsatt fortegn – det er ikke kampen for ridderligheten, men kampen for å være platt. Hvor mange stråmenn skal du nedkjempe, i din «objektive» kamp for å bringe «sannheten» om «mannsundertrykkelsen» til det norske folk? Edit: 10 innlegg om dagen i fjor, du kan ikke ha mye annet å gjøre. Tviler på at du leser noe særlig for eksempel. Da blir jo resultatet deretter, egenpirket navlelo. Endret 6. januar 2015 av Aiven 4 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Haha, du er morsom. Tydelig at du går inn i denne offerrollen med liv og lyst. Man blir minnet om Don Quijote, bare med motsatt fortegn – det er ikke kampen for ridderligheten, men kampen for å være platt. Hvor mange stråmenn skal du nedkjempe, i din «objektive» kamp for å bringe «sannheten» til det norske folk? Fint at du synes jeg er morsom, ikke mange som synes det. Ikke eier jeg noen sannhet og ikke er jeg offer. Jeg er en heldig lykkelig mann med kone og tre døtre, greit med penger og biler og hus. Men jeg synes alltid det er greit og kalle en spade for en spade og det provoserer folk, du faller også her. Så kan du ta med deg dine stråmenn og hyle om dem til du blir blå. Virkeligheten endrer seg ikke for det. Dessverre. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Du motsier deg selv: Ikke eier jeg noen sannhet... ...Virkeligheten endrer seg ikke for det. Det eneste som er værre enn mangel på ydmykhet er falsk ydmykhet. Endret 6. januar 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg