benny1403 Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg prøver og legge en kubuntu maskin til et windows domene. (har også prøvd med ubuntu og opensuse uten forandring). Jeg har lasta ned likewise, men hver gang jeg prøver og legge maskinen til får jeg opp en feilmelding: DNS_ERROR_BAD_PACKET. Noen som vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Brannmur på begge sider? Skriver du domenenavnet i UPPER CASE? Får du pinget? Endret 1. januar 2015 av oyvindlw Lenke til kommentar
war2war Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Dobbelt sjekk /etc/resolve.conf Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Er litt usikker på hvordan brannmur er konfigurert, men skriver i upper case og får pinget. /etc/resolve.conf er tom Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Er litt usikker på hvordan brannmur er konfigurert, men skriver i upper case og får pinget. /etc/resolve.conf er tom Legg inn ipadressa til DNS / domenekontrollern. Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2015 Hvor skal jeg legge inn ip adressa? Lenke til kommentar
war2war Skrevet 3. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Legg dette i /etc/resolve.conf eksempel: domain domain.domain search domain.domain nameserver <ip address på DNS server> nameserver <ip address på DNS server> Endret 3. januar 2015 av war2war Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2015 Legg dette i /etc/resolve.conf eksempel: domain domain.domain search domain.domain nameserver <ip address på DNS server> nameserver <ip address på DNS server> Skal jeg bytte ut domain.domain med domenet mitt? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 Ja, f.eks: nameserver 10.13.71.1 nameserver 10.13.10.142 domain root.local search root.local Lenke til kommentar
HawP Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Siden du hadde forsøkt opensuse; der finnes "Medlemskap i Windows-domene" i Yast, under "Nettverkstjenester". Du fant kanskje den men fikk DNS_ERROR... da også? Høres ut som om dns problemer/at den ikke finner domene-kontrolleren i dns. Jeg antar at oppstartsscript til de fleste "vanlige" distroene setter opp resolv.conf under "oppstart" av nettverket, så hvis din resolve.conf er tom vil jeg tro at du ikke har fått satt opp nettverket skikkelig, evt. har valgt å ikke bruke dhcp? Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Siden du hadde forsøkt opensuse; der finnes "Medlemskap i Windows-domene" i Yast, under "Nettverkstjenester". Du fant kanskje den men fikk DNS_ERROR... da også? Høres ut som om dns problemer/at den ikke finner domene-kontrolleren i dns. Jeg antar at oppstartsscript til de fleste "vanlige" distroene setter opp resolv.conf under "oppstart" av nettverket, så hvis din resolve.conf er tom vil jeg tro at du ikke har fått satt opp nettverket skikkelig, evt. har valgt å ikke bruke dhcp? Ja fikk DNS_ERROR da også. Kan godt være at jeg ikke har fått satt opp nettverket skikkelig. Hvordan velger man å bruke DHCP? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 /etc/network/interfaces auto eth0 iface eth0 inet dhcp http://www.cyberciti.biz/faq/setting-up-an-network-interfaces-file/ Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2015 /etc/network/interfaces auto eth0 iface eth0 inet dhcp http://www.cyberciti.biz/faq/setting-up-an-network-interfaces-file/ Disse komandoene fungerte ikke i kubuntu Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Det er ikke kommandoer, det er ett eksempel på innholdet i fila, ett ganske normalt dhcp oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå