ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Hei, fikk til oppdrag og starte en tråd for en venn, som skal kjøpe seg en gamer. Han har os, mus, headset etc. Så han trenger bare pcen. Jeg har satt opp en liste for han som han likte. Den eneste delen han ville ha var obsidian 450d og i7 4790k. https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/43067 Så er spørsmålet. Burde han gå for corsair h100i eller Noctua NH-D15. Han vil ha mest ytelse, fordi han skal clocke. Lyd var ikke noe problem, bare ytelse Ser riggen grei ut og hvilken kjøler anbefaler dere? Mvh Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Hadde en H110 som er bedre en H100I, på min gamle cpu i7 4770K, den var delidded, men klarte å overklokke den til 4.5Ghz 1.290V. Bytt ut SSD, resten ser greit ut. kjøp hos komplett, verdt de ekstra 100lappene den dagen du må gå til RMA Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Ok takk. Han har en 840 evo 250gb som han skulle sette inn den ssden skal i en gammel laptoo. Kanskje jeg virker som en noob men hva er RMA? Så du ville anbefalt corsair kjøleren? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Ok takk. Han har en 840 evo 250gb som han skulle sette inn den ssden skal i en gammel laptoo. Kanskje jeg virker som en noob men hva er RMA? Så du ville anbefalt corsair kjøleren? Okå, RMA, Når du sender det inn til garanti, tenk om hk er DOA (Dead on arrival) Så må karen sikkert vente 4 uker får han får sendt ut nytt (Minst) pga Netonnet er bosatt i sverige med lageret sitt, så tar veldig lang tid. Ja. Lenke til kommentar
c4sh Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Det har etter min erfaring ikke tatt 4 uker å reklamere hos netonnet. Tok nøyaktig 10 dager sist, mot 9 hos Komplett. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Ok takk Christian. Noen flere meninger om kkøler Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Det har etter min erfaring ikke tatt 4 uker å reklamere hos netonnet. Tok nøyaktig 10 dager sist, mot 9 hos Komplett. Jeg kjenner noen der det tok nesten 2mnd med grafikkkort, Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Hva med Cooler Master Nepton 280L? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Har ikke erfaring med deg selv. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Har ikke erfaring med deg selv.Erfaring med meg? Det hadde vært noe ja... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Har ikke erfaring med deg selv.Erfaring med meg? Det hadde vært noe ja... Lol, Haha, mente den, som i den bilen, og ikke deg 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Etter og ha lest noen tråder om h100i er jeg redd for at den skal lekke. Bør jeg og han være bekymret for det? Eller? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Etter og ha lest noen tråder om h100i er jeg redd for at den skal lekke. Bør jeg og han være bekymret for det? Eller? ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Etter og ha lest noen tråder om h100i er jeg redd for at den skal lekke. Bør jeg og han være bekymret for det? Eller? ikke i det hele tatt. Så kvaliteten er høy? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Etter og ha lest noen tråder om h100i er jeg redd for at den skal lekke. Bør jeg og han være bekymret for det? Eller?ikke i det hele tatt. Så kvaliteten er høy? Ja den er på lik linje som alle andre aio kjølere. Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 bare 8 gb ram? Det blir vel litt smått til en gamer idag mtp at cod aw sluker over 8gb uten alt på max... Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Mu99: ja får ikke inn 16 i budsjettet. Desverre Christian: men er standaren på aio kjølere god? Eller er nh-d15 bedre Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 du trenger ikke bruke nesten 1100 kr på en psu på 750W. se her. kun semi-modulær, men vil han kompisen din ha ytelse, så trenger han mer ram. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Mu99: ja får ikke inn 16 i budsjettet. Desverre Christian: men er standaren på aio kjølere god? Eller er nh-d15 bedre De er ok, synes ikke luftkjølere er bedre. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Mu99: hmm. Den psuen der har bare main components som japanske greier mens 750g2 har alle. Funker den fortsatt bra? Christian: på linustechtips funket nocruan bedre enn h100i er det sant eller yter h100i*en best? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå