Gå til innhold

zero point energi & gravitasjon

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg bare lurer på om det er noen som har eksperimentert med dette enda og fått noen resultater?

Jeg tenker å starte diverse forsøk som et ledd av flere andre eksperimenter på litt forskjellige ting innenfor elektromagnetisme, frekvenser og gyroskoper for å se hva som skjer.
Nikola Tesla holdt på med dette hele tiden.

Endret av zerogravity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to fenomener som kaller nullpunktsenergi.

Den ene blir mye omtalt i konspirasjonskretser og skal i følge disse tvilsomme teoriene kunne gi store mengder såkalt fri energi. Typisk benyttes sinnrike "høstemaskiner", ofte såkalte permanentmagnetmotorer og lignende. Regnes som pseudovitenskap.

Den andre typen nullpunktenergi er høyst reell og vel dokumentert. Når noe kjøles ned til 0 K (-273,15 °C) slutter molekylene å bevege seg, mens atomene vil fortsatt vibrere svakt. Denne restenergien i atomene er umulig å fjerne, selv teoretisk er det umulig. Denne typen nullpunktsenergi er ikke høstbar, men er kun en grunnleggende atomær egenskap.

Lenke til kommentar

Så ang. kunnskap osv innenfor elektrogravitasjon og ting som medvirker i forhold til dette, finnes det noen høyskoler i landet som har satt fokus på dette og videre fremgang fra et vitenskapelig perspektiv?

Nå hadde det jo vært gøy om vi kunne ha laget et fartøy som drar nytte av frekvenser på samme måte som Nikola Tesla gjorde med sine genistreker, men jeg er ikke i nærheten av å realisere idéene uten hjelp.

Det ene er at ting må konstrueres, og det andre, at noen med bakgrunn fra elektro må kombinere sine kunnskaper.
Jeg har fått snappet opp at 8 herz kan fange opp ubegrenset strøm fra ionosfæren, men jeg vet ikke om det er riktig eller om noen faktisk har testet det ut, men det skal visst har vært slik Tesla fikk det til.
Noen her som har mulighet til å verifisere dette?
Og en annen video som underbygger prinsippet med virkemåten til UFO og elektrogravitasjon;

Lenke til kommentar

Tja, det er nok uansett svært lite bakgrunnsstøy å faktisk hente ut ved så lave frekvenser. For folk flest og forskningsmessig så er det nok så absurd lite at de nok ikke ville brydd seg en gang. Men for egen del så kunne det kanskje vært gøy å hente ut litt.

På tesla sin tid så ville det nok vært interessant, men med tanke på at vi allerede henter ut store mengder i det mest effektive elektromagnetiske frekvensspekteret (400-800 THz), så vil det nok begrense seg til garasjen og sin egen nyssgjerrighet å prøve å hente ut en brøkdel i et annet spektrum.

Ubegrenset energi høres kanskje forlokkende ut, men det er altså energitettheten som har noe å si. Og den er ikke bare ubegrenset, men også tusenvis av ganger høyere ved 400-800 THz, også kjent som synlig lys. :) Selv om en selvsagt ikke bør glemme infrarøde spektrumet, som jorden selv er storprodusent av.

Ja, og slik er det også ment å vare i et par milliarder år.

Du er sikkert klar over det, men greit å opplyse om til folk her inne.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du snakker om, kan du utdype hva du mener med elektrogravitasjon og hva du ser for deg at man kunne oppnådd? Hva angår gyroskoper, elektromagnetisme og frekvenser er dette tema vi har utforsket enormt mye og kan en hel del om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...