Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen spm om linser

TheKims

Anbefalte innlegg

Hellu,

Jeg bare lurte litt på om jeg er egnet for linsebruk, jeg har skjeve hornhinner å er littegrann langsynt på det ene øyet. Mener å huske at det ikke fantes linser for oss med skjeve hornhinner da jeg tok synstest for en mannsalder siden, å tenkte at det var på tide å ta en ny synstest. Hva er forskjellen på alle linsene som finnes? Du har jo dagslinser, ukeslinser og månedslinser. Visst jeg går for månedslinser f,eks, kan jeg da bruke de i en måned å må jeg ta de av natterstid, eller kan jeg ha de på hele tiden i 1 måned?

Takker for svar å godt nytt år alle godtfolk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hellu,

Jeg bare lurte litt på om jeg er egnet for linsebruk, jeg har skjeve hornhinner å er littegrann langsynt på det ene øyet. Mener å huske at det ikke fantes linser for oss med skjeve hornhinner da jeg tok synstest for en mannsalder siden, å tenkte at det var på tide å ta en ny synstest. Hva er forskjellen på alle linsene som finnes? Du har jo dagslinser, ukeslinser og månedslinser. Visst jeg går for månedslinser f,eks, kan jeg da bruke de i en måned å må jeg ta de av natterstid, eller kan jeg ha de på hele tiden i 1 måned?

Takker for svar å godt nytt år alle godtfolk :)

Det finnes linser for skjeve hornhinner, ingen problem. Månedslinser er par med linser ment for månedsbruk, og de skal du ta av på natten før d legger deg. Det finnes døgnlinser, som du kan ha på 24/7. Prisene varierer veldig. Ta deg en tur til optikeren, og spør i vei.

Lenke til kommentar

Skal ta en tur i Februar å få sjekket synet igjen. Jeg må nok ha linser som man kan sove med fordi det kan godt tenkes at med min hukommelse så glemmer jeg å ta de av noen ganger. Har hendt noen ganger at jeg bare har stompa på sofaen med brillene på å har en morsom jobb med å rette de ut igjen etter å ha ligget å knødd på de en hel natt :p Skal forhøre meg litt med optiker når jeg drar dit.

Et spm til, mener å ha hørt at man kan kjøpe linser på nett å få nye tilsendt automatisk når man er fri, hvor bør jeg bestille fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Skal ta en tur i Februar å få sjekket synet igjen. Jeg må nok ha linser som man kan sove med fordi det kan godt tenkes at med min hukommelse så glemmer jeg å ta de av noen ganger. Har hendt noen ganger at jeg bare har stompa på sofaen med brillene på å har en morsom jobb med å rette de ut igjen etter å ha ligget å knødd på de en hel natt :p Skal forhøre meg litt med optiker når jeg drar dit.

Et spm til, mener å ha hørt at man kan kjøpe linser på nett å få nye tilsendt automatisk når man er fri, hvor bør jeg bestille fra?

Det lureste er nok å begynne med linser fra en butikk/optiker, ihvertfall inntil du finner ut hvilken type som passer for deg.

Eneste ulempen med sjeve hornhinner er at linsene er dyrere :)

Du må heller ikke undervurdere å ha et par briller liggende. Så utrolig digg å slippe å ta på linser om man "bare skal se på tv en times tid".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...