MRGT Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Hei hei og godt nyttår! Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en ny stasjonær til 11-12,000 men så fant jeg denne på Finn. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=4672021&finnkode=54528337 Som dere ser er det x3 EVGA 780Ti, og vurderer derfor å kjøpe denne siden jeg synes det virket som en ganske grei pris mtp tre skjermkort. Det jeg lurer på er om det er mye vedlikehold ved vannkjøling? Må jeg holde på å bytte sånn væske og rense rørene hver gang i uken? Har aldri vært borti noe slikt før, så er dette og lommeboka som forhindrer meg fra å kjøpe. Takker så mye for svar. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Skal du bruke den til 4k? Du kan bygge en ny PC med 2x GTX 980 som er raskere for mindre penger, og da har du mulighet til å oppgradere. Greit du får ikke custom vannkjøling men har du behov for det. Endret 1. januar 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Skal du bruke den til 4k? Du kan bygge en ny PC med 980 som er raskere for mindre penger, og da har du mulighet til å oppgradere. Det er 3stk 780Ti... mot 1stk 980? 980 har ikke sjans i havet, TS: Jeg synes den var dritkul, 4960X som dog ``kun`` er 6 kjerners, samme som min 5820K, så der ser du ikke forskjell, men denne har vannkjøling og 3 grafikkkort, prøv å prutt og kjøp sier jeg Du må selvsagt be om kvittering til alt. Det holder med 1 gang i året, ved å bytte væsken. Endret 1. januar 2015 av Snusmumr1kk1 1 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Samme tenkte jeg også, 780Ti er jo bare helt magisk, spesielt når det er tre av de! Satser på å kjøpe denne, får selge litt annet småtteri som iPhone og iPad og se hvor nært jeg kommer. Spiller for øyeblikket i 1080p, men blir garantert oppgradert i nærmeste fremtid når 4k skjermer blir litt billigere. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 780 Ti er et kjempe godt kort men jeg synes det er for høyt priset. Oppgraderte min første post men jeg ville ikke betalt mer en 8-10 tusen for den brukte Pc'en. 2 stk 980 koster 10k så har du fortsatt 7k til kjøp av HK, CPU, Ram, Disk, strømforsyning og kabinett. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Verdt det? Egentlig ikke for du får en god spill opplevelse for halve prisen, men er du entusiast så vil jeg nok si at det er verdt pengene. Bare skjermkortene kostet vel bortimot 17K så du får en rimelig beastly PC. Du får ikke noe nytt pr i dag som yter i nærheten for den summen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 780 Ti er et kjempe godt kort men jeg synes det er for høyt priset. Oppgraderte min første post men jeg ville ikke betalt mer en 8-10 tusen for den brukte Pc'en. 2 stk 980 koster 10k så har du fortsatt 7k til kjøp av HK, CPU, Ram, Disk, strømforsyning og kabinett. I7 4790K = 3K HK = 1500Kr RAM = 1500Kr SSD = 2K PSU = 1700Kr Kabinett = 1200Kr Kjøling = H110 = 1100Kr (Som ikke gir i nærheten samme effekt.) Ergo, du sitter forsatt igjen med DDR3, du har et ok system, men du går forsatt 4K over budsjettet... Jeg tror du burde lese deg litt opp Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Så du mener du bør gi full pris for brukte komponenter da har jeg mye jeg skulle ha solgt til deg. Pc'en på finn er lagt ut til 17k Endret 1. januar 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Så du mener du bør gi full pris for brukte komponenter da har jeg mye jeg skulle ha solgt til deg. Pc'en på finn er lagt ut til 17k CPU Intel Core i7 4790K 2800.- Minne 1364.- PSU 1700.- HK 1300.- SSD 1900.- for 512GB Kabinett 1000.- Fractal R5 Kjøling H110 Strømforsyng Bare 4960X kostet rundt 8K.... Man går ikke for I5 til en rig som koster 17K... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 En 4790k yter like bra eller bedre en 4960k til en tredjedel av prisen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 En 4790k yter like bra eller bedre en 4960k til en tredjedel av prisen. Jeg orker ikke å svare deg lenger, beklager... er ikke i humør nå. TS: Gå for den, vil du ha i5 og 2stk 980, eller I7 Xtreme edt og 3x 780Ti alt er vannkjølt ned, ergo gir deg utrolig overklokkingsrom. Beste av alt det er et av de råeste X79 hk`ene, råeste versjonen av 780Ti som er lagd for overklokking spesielt, så de kan du klokke til 1350Mhz lett vil jeg si. 1 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 En 4790k yter like bra eller bedre en 4960k til en tredjedel av prisen.Dette har det nok blitt diskutert/kranglet mye om på diskusjon.No noen spill drar nytte av 6 kjerner og det hjelper på minimum fps blant annet. Bf4 multiplayer f. Eks Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Selv et singel 980 drar alle spill på max pr. i dag på 1080 så bruker han en god del mindre en 17k på en pc med et singel 980 vill han ha muligheten til å oppgradere i fremtiden og han får garanti og 5 år reklamasjonsrett. Muligens han som selger på finn har gjordt alt rett men man har ingen garanti på at den pc'en virker i morgen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Selv et singel 980 drar alle spill på max pr. i dag på 1080 så bruker han en god del mindre en 17k på en pc med et singel 980 vill han ha muligheten til å oppgradere i fremtiden og han får garanti og 5 år reklamasjonsrett. Muligens han som selger på finn har gjordt alt rett men man har ingen garanti på at den pc'en virker i morgen. Derfor man spør om kvitt. som han selvsagt får da han kjøper den, tror ikke selger dum, tvertimot. Har selv 980, fungerer jo greit på 1080P. men hadde vært noe med 3x 780Ti Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Hei hei og godt nyttår! Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en ny stasjonær til 11-12,000 men så fant jeg denne på Finn. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=4672021&finnkode=54528337 Som dere ser er det x3 EVGA 780Ti, og vurderer derfor å kjøpe denne siden jeg synes det virket som en ganske grei pris mtp tre skjermkort. Det jeg lurer på er om det er mye vedlikehold ved vannkjøling? Må jeg holde på å bytte sånn væske og rense rørene hver gang i uken? Har aldri vært borti noe slikt før, så er dette og lommeboka som forhindrer meg fra å kjøpe. Takker så mye for svar. Tipper den har kostet over 40 000 ny. Og en del timer i bygging. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Takker for alle innspill! Mtp at denne kostet opp mot 40,000 +/- så synes jeg at det er absolutt verdt pengene. Men hva med vannkjøling? Er det mye bryderi? Har null peiling på dette. Om noen kunne ha forklart prosessen på en simpelt måte ville jeg ha bltt utrolig takknemlig. Beklager skrivefeil, iskalde fingrer på en liten iPhone skjerm.. Jeez. ;-) Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Takker for alle innspill! Mtp at denne kostet opp mot 40,000 +/- så synes jeg at det er absolutt verdt pengene. Men hva med vannkjøling? Er det mye bryderi? Har null peiling på dette. Om noen kunne ha forklart prosessen på en simpelt måte ville jeg ha bltt utrolig takknemlig. Beklager skrivefeil, iskalde fingrer på en liten iPhone skjerm.. Jeez. ;-) Som Thorkildsen sa: er bare å bytte kjøleveske en gang i året ca ellers ikke noe å tenke på. Bare husk at det monsteret trekker veldig mye strøm. Spesielt når det er heftig overklokket. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Må også innrømme at det ser jo helt nydelig ut med x3 skjermkort spesielt når man skal på LAN. Vil føle meg mer komfortabel med det romskipet der framfor en laptop Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Takker for alle innspill! Mtp at denne kostet opp mot 40,000 +/- så synes jeg at det er absolutt verdt pengene. Men hva med vannkjøling? Er det mye bryderi? Har null peiling på dette. Om noen kunne ha forklart prosessen på en simpelt måte ville jeg ha bltt utrolig takknemlig. Beklager skrivefeil, iskalde fingrer på en liten iPhone skjerm.. Jeez. ;-) Som Thorkildsen sa: er bare å bytte kjøleveske en gang i året ca ellers ikke noe å tenke på. Bare husk at det monsteret trekker veldig mye strøm. Spesielt når det er heftig overklokket. Er ikke jeg som betaler strømregningen, så det går nok veldig greit, hoho. Men den er grei du, takker så mye. Da blir det forhåpentligvis denne her jeg kjøper, hvis ikke får jeg plage dere litt mer i nærmeste fremtid. Godt nyttår! Endret 1. januar 2015 av Mariusgt Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Takker for alle innspill! Mtp at denne kostet opp mot 40,000 +/- så synes jeg at det er absolutt verdt pengene. Men hva med vannkjøling? Er det mye bryderi? Har null peiling på dette. Om noen kunne ha forklart prosessen på en simpelt måte ville jeg ha bltt utrolig takknemlig. Beklager skrivefeil, iskalde fingrer på en liten iPhone skjerm.. Jeez. ;-) Som Thorkildsen sa: er bare å bytte kjøleveske en gang i året ca ellers ikke noe å tenke på. Bare husk at det monsteret trekker veldig mye strøm. Spesielt når det er heftig overklokket. Er ikke jeg som betaler strømregningen, så det går nok veldig greit, hoho. Men den er grei du, takker så mye. Da blir det forhåpentligvis denne her jeg kjøper, hvis ikke får jeg plage dere litt mer i nærmeste fremtid. Godt nyttår! Hehe, Godt nyttår, den trekker litt under 1Kw ut fra veggen i full pes, det er stock Så blir dyrt å game^^ Om ca et år til når du evt skal bytte så kan vi heller hjelpe deg da, spør om den har drainport, vil gjøre livet mye enklere, angret på at jeg ikke tok det med i min loop Jaja^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå