aklla Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Tenkte jeg skulle melde meg inn på treningssenter over nyåret en gang, men vet av erfaring at jeg holder ut maks ett halvt år før jeg ikke gidder mer. Jeg har hatt ganske gode resultater av treningen, men det holder ikke for at motivasjonen skal holde. noen som har noen generelle tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Tilegne seg mer kunnskap sammen med resultatene burde hjelpe en del. Se på treningsvideoer / blader også. Så hjelper det å trene på et konkurransegym / gym med godt utstyr og medlemmer som brenner for treningen og ikke bare se på mosjonister hele dagen på 3dmøllene. Hva med å få med seg noen så man trener sammen? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Hvorfor tvinge deg selv til å trene på treningssenter når du åpenbart ikke liker det? Finn noe annet du synes er gøy vel. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 http://www.ted.com/talks/diana_nyad_never_ever_give_up Lenke til kommentar
War Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Problemet oppstår jo når man vil ha resultatene, men ikke liker treningen. Løsningen for mange er å finne en aktivitet som trener og er moro samtidig, derav CF-boosten. Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg tok et livsstilsvalg for ett år tilbake. Jeg hadde ''aldri'' trent før. Aldri vært inne på et treningssenter før. Motivasjonen min var å gjøre en endring for min egen skyld. Oppleve hvordan det faktisk går an å bli AVHENGIG av trening. Medlemskapet tilbydde X antall samtaler/økter med en personlig trener. Jeg visste jeg alene ikke ville greie å utføre dette opplegget tidlig og valgte derfor å bruke den personlige treneren til å vise meg TEKNIKKEN på de mest brukte øvelsene de bruker på gruppetimer. Jeg trener aldri på mølla alene, eller i ''studioet'', men kun gruppetreningstimer, der jeg bruker personlige trenere et par ganger hvert halvår for å terpe på teknikken på visse øvelser. Jeg gjør trening derfor gøy fordi gruppetimer = sosialt, og Personlig Trener = tilpasset. Hvis du starter i dag og finner din måte å trene på og din motivasjon, vil du sitte og skrive et nesten identisk innlegg som jeg skriver til deg, til en annen du ser sliter med motivasjonen om et års tid. Du vil personlig ikke se på trening som noe negativt, men faktisk forbinde ordet ''TRENING'' med noe du gleder deg til, fordi ''TRENING'' for deg (meg i dette tilfellet) ikke er å sykle alene, løpe alene, eller ha feil teknikk på styrketrening, men noe personlig tilpasset av en Personlig Trener og noe som er en substitutt i det daglige sosiale. PS: Det går ikke utover treningen at du ser på det som en sosial arena når du faktisk går på gruppetimer, spesielt ikke timer der du må samarbeide med andre, da føler du bare et enda større privilegium for å prestere. Du må altså finne din måte å trene på for å forbinde ordet trening med noe positivt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Tenkte jeg skulle melde meg inn på treningssenter over nyåret en gang, men vet av erfaring at jeg holder ut maks ett halvt år før jeg ikke gidder mer. Jeg har hatt ganske gode resultater av treningen, men det holder ikke for at motivasjonen skal holde. noen som har noen generelle tips? Hvorfor er det du ønsker å trene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Hvorfor er det du ønsker å trene? Vekta er faretruende nærme 100 og kondisen står i stil. Generellt sett ville jeg hatt veldig godt av å trene, samme hva egentlig. Men tror ikke det er noen trening som interesserer meg en vanlig trening på trenings-senter. Jeg tok et livsstilsvalg for ett år tilbake. Jeg hadde ''aldri'' trent før. Aldri vært inne på et treningssenter før. Motivasjonen min var å gjøre en endring for min egen skyld. Oppleve hvordan det faktisk går an å bli AVHENGIG av trening. Medlemskapet tilbydde X antall samtaler/økter med en personlig trener. Jeg visste jeg alene ikke ville greie å utføre dette opplegget tidlig og valgte derfor å bruke den personlige treneren til å vise meg TEKNIKKEN på de mest brukte øvelsene de bruker på gruppetimer. Jeg trener aldri på mølla alene, eller i ''studioet'', men kun gruppetreningstimer, der jeg bruker personlige trenere et par ganger hvert halvår for å terpe på teknikken på visse øvelser. Jeg gjør trening derfor gøy fordi gruppetimer = sosialt, og Personlig Trener = tilpasset. Hvis du starter i dag og finner din måte å trene på og din motivasjon, vil du sitte og skrive et nesten identisk innlegg som jeg skriver til deg, til en annen du ser sliter med motivasjonen om et års tid. Du vil personlig ikke se på trening som noe negativt, men faktisk forbinde ordet ''TRENING'' med noe du gleder deg til, fordi ''TRENING'' for deg (meg i dette tilfellet) ikke er å sykle alene, løpe alene, eller ha feil teknikk på styrketrening, men noe personlig tilpasset av en Personlig Trener og noe som er en substitutt i det daglige sosiale. PS: Det går ikke utover treningen at du ser på det som en sosial arena når du faktisk går på gruppetimer, spesielt ikke timer der du må samarbeide med andre, da føler du bare et enda større privilegium for å prestere. Du må altså finne din måte å trene på for å forbinde ordet trening med noe positivt. Du treffer spikeren rett på hodet her, har vurdert personlig trener en del både for opplæring(selv om jeg vet stort sett hvordan man bruker alt), motivasjon og tilpassning. Noe av problemet er vel kanskje at jeg, selv etter flere måneder aktiv trener, føler jeg ikke kan det jeg driver med. selv om jeg egentlig vet at jeg gjør alt riktig. Utilpass med det jeg driver med på en måte, føler meg ikke hjemme. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hvorfor er det du ønsker å trene?Vekta er faretruende nærme 100 og kondisen står i stil. Generellt sett ville jeg hatt veldig godt av å trene, samme hva egentlig. Så du ønsker å gå ned i vekt og få bedre kondis og bli sunnere. Du ønsker egentlig ikke å trene, det er bare veien til målet. Da kan du se på treningen som noe automatisk hygiene på linje med tannpuss. Når du sier at at du ikke helt kan det du driver med så hindrer det den automatikken som man får ved tannpuss. Du må finne noe du er komfortabel med, så du bare kan flyte igjennom. Enten det innebærer opplæring, å gjøre treningen der ingen ser deg, eller å finne en aktivitet som faller mer naturlig for deg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Trening er hovedsakelig veien til målet ja. Har tidligere trent masse alene på senter, og da mener jeg helt alene, uten at det egentlig var så mye bedre, men da gjorde jeg nok masse feil for hadde svært liten fremgang, men gikk ned masse Mistet motivasjonen der også. Men, vurderer bruke personlig trener en del i starten for å komme skikkelig i gang.er forøvrig ikke noe nyttårsforsett, har tenkt på å starte i månedsvis men er veldig enkelt å finne på unnskyldninger for å ikke melde seg inn Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Motivasjon kommer av resultater for min del. Resultater får du når du gjør ting skikkelig og ikke lager unnskyldninger for deg selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Hadde resultater sist runde, økte stort sett alle øvelsene hver gang... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Fortsatt ikke sluppet denne helt, vet jeg egentlig bare burde kjøpe det jeg trenger for å starte så melde meg inn og ta det som det kommer. Kjenner flere som trener der, men alle er med sånn 10-20 års erfaring innen trening, noe som både er positivt og negativt. Positivt fordi dem kan det de driver med, negativt fordi dem kjenner alle på senteret og antagelig ikke vil trene med meg fast. Hvor mye koster forresten ca en personlig trener? Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Kan jeg gi deg et teit forslag? Sett av en time 3 ganger i uken. Enten gå å tren, eller gjør ingenting. Slå av all elektronikk gå i et rom for deg selv, sitt deg på gulvet å stirr ut i luften. Det er ingen her som kan motivere deg, du kan bare lære å motivere deg selv. Kanskje en dag finner du ut at motivasjon er som kaken i portal. Eller kanskje du kan gå i kirken å be om mer motivasjon. Nå gå å tren. Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Personlig Trener koster vel vanligvis mellom 300-500 kr. pr halvtime/time? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå