icedude82 Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Jeg skal bygge meg egen media nas / server, og trenger deres meninger om mine valg av hardware. Hovedkort: ASRock AM1H-ITX Prosessor: AMD Athlon 5350 APU Ram: 4 GB (Har allerede) Harddisker: WD Red 3 TB, og tre andre som jeg har Kabinett: BitFenix Phenom Mini-ITX (Sort) PSU: 450 WATT (Har allerede) Hva synes dere om disse valgene? Glemte å skrive at jeg skal bruke Unraid med Plex. Endret 3. januar 2015 av icedude82 Lenke til kommentar
icedude82 Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Ja, men kun til en spiller om gangen. Lenke til kommentar
icedude82 Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Meningen med serveren er at den skal stå på 24/7, og trekke minst mulig strøm. Den vil bli brukt til filmer, tv serier og musikk. Endret 2. januar 2015 av icedude82 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Ser greit ut det, der Hvilket OS? Sett på Node 304? Lenke til kommentar
icedude82 Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Kabinett valget står mellom Node 304 og BitFenix Phenom Mini-ITX, jeg har ikke helt bestemt meg enda. Som operativsystem så skal jeg bruke Unraid sammen med Plex. Lenke til kommentar
icedude82 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Da er hovedkortet og prosessoren bestilt. Nå mangler kun et kabinett. Har dere noen forslag om et bra nas / server kabinett som er lite og kompakt? Det er allerede blitt nevnt Node 304 og BitFenix Phenom Mini-ITX. Endret 7. januar 2015 av icedude82 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Ville gått for Node 304. Rimelig, samt enkelt og swappe disker. Bruker selv den eldre Array R2 til min hjemmeserver. Kjempefornøyd med størrelsen, men litt tungvint å bytte disker. Ergo tror jeg du blir godt fornøyd med Node 304. Ellers, så må du gi oss tilbakemelding hvordan oppsetter funker sammens med unraid og Plex Endret 7. januar 2015 av Rusher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå