DOG_50 Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Hei! Har for en liten stund siden kjøpt en aspire v5, som så ut til å ha ok specs med tanke på spill. Her er linken til pcen og specs: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMK9ED004/acer-aspire-v5-series-15-6-barbar-pc Nå problemet jeg har, er at blant annet DayZ stand alone kjører nesten ikke i det hele tatt. For å kunne ha noe som helst brukbar fps, så må jeg skru ned grafikken såpass mye at spillet ser ut som noe fra 2005.... Alt er tregt, virker som om pcen ikke takler spillet på noe som helst måte Må sies at jeg har lite peiling på pc specs, utenom at jo større tall jo bedre lol men burde ikke den klare DayZ? Har også spilt Metro 2033 på høye innstillinger uten problemer. Merk at jeg kjøpte ikke denne pcen til gaming, men for meg ser det ut som at den burde klare utdaterte spill som DayZ, eller? Edit: Rota litt i pcen nå, og det ser ut som at pcen har to ulike grafikkort. Ett Intel HD graphics Family og da det dedikerte AMD Radeon. Nå kan det være slik at DayZ av en eller annen grunn kjører på Intel HD? Vet at Intel HD graphics ikke er egnet til spill... For som sagt Metro 2033 kjører veldig fint, og jeg regner med at dette da på AMD sitt kort. Fant ut av det. En del av spilla kjørte på Intel HD kortet.... Endret 1. januar 2015 av DOG_50 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Om det er DayZ Standalone du prater om så er ikke det akkurat et utdatert spill mtp at det fortsatt er Alpha. Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Snakker om standalone ja. Vet at dt er i Alpha, men grafikken er jo ikke akkurat up to date, og det er det jeg sleit med. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Snakker om standalone ja. Vet at dt er i Alpha, men grafikken er jo ikke akkurat up to date, og det er det jeg sleit med. Grafikken er jo enda ikke optimalisert. Spillet er i alpha fordi det ikke er ferdig utviklet enda, grafikken pusses nok på etterhvert når elementære ting fungerer skikkelig. Det er mulig PCen din kjører i strømsparingsmodus siden det er på det innebygde intelkortet. Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Snakker om standalone ja. Vet at dt er i Alpha, men grafikken er jo ikke akkurat up to date, og det er det jeg sleit med. Grafikken er jo enda ikke optimalisert. Spillet er i alpha fordi det ikke er ferdig utviklet enda, grafikken pusses nok på etterhvert når elementære ting fungerer skikkelig. Det er mulig PCen din kjører i strømsparingsmodus siden det er på det innebygde intelkortet. Ja, den kjørte på intelkortet. Ikke rart det kjørte dårlig..Fikk satt over spilla på amd kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå