Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal på fest. Angst.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Så jeg skal på nyttårsfest i kveld der det vil være ca. 20 mennesker totalt hvorav jeg kun kjenner en person. Jeg er fra før av skrekkelig sjenert OG jeg tror jeg har sosial angst, for jeg kjenner allerede nå at jeg er skjelven.

En venn av meg har bestemt seg for å dra meg med på ting jeg ikke liker for å se om det hjelper på angsten... men jeg føler veldig for å avbryte akkurat nå.

Er det noen som har vært gjennom det samme og som har tips til hva jeg kan gjøre på festen for å roe nervene? Utenom å drikke meg dritings. :p

Anonymous poster hash: ed289...fdd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare snakke for meg selv, men angsten dagen derpå er ingenting mot nederlaget man føler på ved å sitt taus i en krok. Så drikk deg full. (Men følg de andres tempo - ikke møt opp dritings eller vær den desidert fulleste.)

Nå til spørsmålet til TS: Angst kan fremkalle en rekke fysiske symptomer, f.eks. skjelving, som du nevner. Men dette årsaksforholdet kan også snus på hodet: De fysiske symptomene angsten fremkaller kan også fremkalle, herunder opprettholde eller forsterke, angsten. Så hvis du kan stoppe skjelvingen osv., er det en fordel. Men ikke vær altfor opptatt av det, det må ikke bli en ny kilde til angst.

Angående fysiske symptomer, så vil jeg ikke kategorisk si at ingen vil legge merke til det, men folk legger antageligvis ikke merke til det så godt som du tror. Hvis du bekymrer deg for dette, kan du, hvis du er komfortabel med det, få noen til å filme deg i en angstsituasjon, slik at du kan vite sikkert hvordan du framstår.

Og til slutt: Prøv å ha oppmerksomheten mot det som skjer rundt deg, ikke mot indre bekymringer. Som en øvelse kan du for eksempel legge merke til øyenfargen til den du snakker med. Anonymous poster hash: 2ed63...152

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for meg selv, men angsten dagen derpå er ingenting mot nederlaget man føler på ved å sitt taus i en krok. Så drikk deg full. (Men følg de andres tempo - ikke møt opp dritings eller vær den desidert fulleste.)

Dette er et råd jeg vil be TS ikke og høre på. Har man sosialangst, så bør man være svært forsiktig med rusmidler og spesielt alkohol. Man kan ha det gøy uten og være full. Fyll skaper mer ubehag en hygge på sikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig med Gothminister, og det skjer ikke ofte. Alkohol forsterker den mentale tilstanden du er i, og om du føler deg isolert og deprimert så vil det bare bli verre, spesielt dagen etterpå.

Ta det rolig, prøv å engasjer deg med den personen du kjenner. Om det går dårlig så er det ingenting som stopper deg i å dra hjem og heller se på en god film.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...