Gå til innhold

Får vel lære meg det jeg også da ;)

Anbefalte innlegg

Er ganske fan av programmering! Jeg har veldig lyst til å lære meg C++, har en bok her "Sams teaches you c++ in 21 days" og den synes jeg var altfor ... vanskelig. F.eks. så begynner boken med å vise oppsettet som c++ skrives i, og når jeg da leser den koden så MÅ jeg forstå hva som faktisk er skrevet der, selv om det bare er tull. Så jeg ble helt forvirra og ga opp.

Jeg leter nå etter en ny c++ bok, som er lett for nybegynnere og forklarer hvert eneste ord.

Jeg har litt erfaring med programering (hvis en kan kalle PHP og (ja) mircscripting *flau* for programering da)

Noen forslag til en slik bok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre er å la være å prøve å "forstå alt" (syntax), men heller konsentrere deg om konseptene og idéene uten å få panikk etter de 3 første sidene.

Nå har ikke jeg boken du snakker om, men jeg kan tenke meg at den viser eksempelkode der ikke alt, men noe av koden blir forklart. Det ville vært idiotisk av en bok å forklare alt i første kapittel - man spiltter i stedet ting opp i flere kapittler og sider som hver tar for seg sine deler av programmering og kode.

Vedder på at det samme, eller et tilsvarende kode-eksempel kommer igjen siden der de forklarer resten av det du ikke fortstod i den første teksten.

..det er forresten umulig å lære seg C++ i løpet av 21 dager.. :wow:

(man lærer selvfølgelig i løpet av 21 dager, men ikke alt)

..og forrvirra er man gjerne mens man holder på å lære noe, det går over når man er utlært.. men da vil man gjerne lære mer - så det å være forvirra er noe man kanskje bør venne seg til å være.. :)

Jeg anbefaller denne: Accelerated C++ (Andrew Koenig & Barbara Moo)

Ett par andre her:

http://forum.sourcecode.no/index.php?showt...=146776#1178112

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...