Gå til innhold

Byttet til SSD, problemer med drivere?

pOOf

Anbefalte innlegg

Satte en SSD med Windows 7 i en ny maskin som hadde Windows 8. Men den vil ikke starte opp. Får en varsel om STOP: 0x0000007B, som jeg har lest meg til at kan være problemer med drivere. Men hvordan skal jeg kunne få rette drivere når jeg ikke kommer inn på maskinen?

Har prøvd recovery til ulike tidspunkt, men det virker ikke. Heller ikke factory recovery virker. Noen som har tips til meg? SSD disken virket i den gamle maskinen.

Endret av pOOf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok du en SSD med Win 7 fra en maskin og flyttet den til en annen - uten å installere Windows på nytt?

Da får du som regel problemer. Windows installerer drivere basert på hardware den finner i en gitt maskinen under installasjon. Hvis du flytter en SSD m/Win7 til en annen maskin så vil den benytte driverne til den gamle maskina. Det ender ofte med BSOD ...

Lenke til kommentar

Tok du en SSD med Win 7 fra en maskin og flyttet den til en annen - uten å installere Windows på nytt?

Da får du som regel problemer. Windows installerer drivere basert på hardware den finner i en gitt maskinen under installasjon. Hvis du flytter en SSD m/Win7 til en annen maskin så vil den benytte driverne til den gamle maskina. Det ender ofte med BSOD ...

Ja, jeg gjorde det. Jeg er ikke så veldig kyndig, så har vel gjort en feil der ja.

Men hvordan skal jeg kunne legge inne Windows på nytt på den nye maskinen, når jeg ikke får slått på maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...