BuffyAnneSummers Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg må spørre. Er han utlending? Er han muslim? Hvilken rolle spiller det? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Hvilken rolle spiller det? Spiller veldig stor rolle Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Spiller veldig stor rolle Klart det spiller en meget stor rolle. Men det er ikke politisk korrekt og snakke om slikt. Derfor må vi ikke nevne det. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Det spiller liten rolle da både muslimer og norske gutter kan gå til slike lengder. Man trenger ikke være muslim for å tro at man ''eier'' noen... Har aldri vært interessert i å være politisk korrekt. Kjærlighet og besettelse kjenner ikke religion eller rase... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Spiller veldig stor rolle Føl fritt for å utdype hvilken forskjeller det er om en etnisk nordmann trakasserer og når en utenlandsk muslim trakasserer... Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Det spiller liten rolle da både muslimer og norske gutter kan gå til slike lengder. Man trenger ikke være muslim for å tro at man ''eier'' noen... Har aldri vært interessert i å være politisk korrekt. Kjærlighet og besettelse kjenner ikke religion eller rase... Nei det trenger man ikke. Men det kan være en viktig opplysning og vite om personen er religiøs. Fordi vi vet hvor gale mange religiøse faktisk er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Nei det trenger man ikke. Men det kan være en viktig opplysning og vite om personen er religiøs. Fordi vi vet hvor gale mange religiøse faktisk er. Føl fritt for å utdype hvilken forskjeller det er om en etnisk nordmann trakasserer og når en utenlandsk muslim trakasserer... Å legge skylden på religion for at det klikker for noen, det er langt bak mål. Jeg kan komme med motargument om at de fleste galningene i verden ikke er religiøse, og dermed står vi likt i brønnpissing. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Føl fritt for å utdype hvilken forskjeller det er om en etnisk nordmann trakasserer og når en utenlandsk muslim trakasserer... Hvem snakker om etnisk nordmann? Jeg snakker om religiøse. Så forsøk igjen og ikke heng deg opp i hvem som er etnisk norsk eller ikke. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Store åpne felt i quote Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Jeg kan komme med motargument om at de fleste galningene i verden ikke er religiøse, og dermed står vi likt i brønnpissing. Etter mitt syn er alle religiøse gale. Men det er ikke slik at de fleste er psykisk syke. Begrepet gal er ikke noe faglig begrep. Men og tro på en gud, det kan man si er vrangforestillinger. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Store åpne felt i quote Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Altså de fleste ''muslimer'' har aldri engang lært seg å be til gud, så det kan diskuteres hvor mye merkelappen ''muslim'' sier på om du er virkelig religiøs og dermed kan gå ''insane'' på grunn av overbevisninger om at du er mer verdt enn kvinner eller noe sånt. Som jeg sa tidligere; besettelse kjenner ikke religion. Hvis h*n er religiøs så har de noe de lett kan legge skyld på, eller så vil de finne en annen grunn til hvorfor de gjør som de gjør.. det er bare verdiløse unnskyldninger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Etter mitt syn er alle religiøse gale. Men det er ikke slik at de fleste er psykisk syke. Begrepet gal er ikke noe faglig begrep. Men og tro på en gud, det kan man si er vrangforestillinger. Så mesteparten av menneskene på jorden er gale? Bare fordi du ikke kan tro, så må alle de som tror på noe være gale? Du skrev i et annet innlegg om den arrogante svigerfaren din, hvorfor klarer du ikke å se på deg selv med de samme øynene som du ser på han? Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Sitat Så mesteparten av menneskene på jorden er gale? En påstand jeg på ingen måte deler med deg. BuffyAnneSummers skrev (På 30.12.2014 den 18.43): Altså de fleste ''muslimer'' har aldri engang lært seg å be til gud, så det kan diskuteres hvor mye merkelappen ''muslim'' sier på om du er virkelig religiøs og dermed kan gå ''insane'' på grunn av overbevisninger om at du er mer verdt enn kvinner eller noe sånt. Som jeg sa tidligere; besettelse kjenner ikke religion. Hvis h*n er religiøs så har de noe de lett kan legge skyld på, eller så vil de finne en annen grunn til hvorfor de gjør som de gjør.. det er bare verdiløse unnskyldninger. Kan du forklare meg og sikkert andre. Hvordan blir man religiøs, altså muslim eller kristen, uten og kunne be eller ha kunnskap om den gud disse religionene tror på? For husk, selv om jeg er født norsk, så er jeg ikke kristen, en av mine nærmeste venner er fra Iran, men han er på ingen måte muslim. Litt viktig og ha med seg i slike diskusjoner. Edit: dobbeltpost flettet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) En påstand jeg på ingen måte deler med deg. En gang til. 84% av jordens befolkning er troende. Er det dermed bare 16% som ikke er gale på denne jorden, ifølge dine utsagn? http://www.washingtontimes.com/blog/watercooler/2012/dec/23/84-percent-world-population-has-faith-third-are-ch/ Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Kan du forklare meg og sikkert andre. Hvordan blir man religiøs, altså muslim eller kristen, uten og kunne be eller ha kunnskap om den gud disse religionene tror på? For husk, selv om jeg er født norsk, så er jeg ikke kristen, en av mine nærmeste venner er fra Iran, men han er på ingen måte muslim. Litt viktig og ha med seg i slike diskusjoner. Det er en klar forskjell mellom det å velge en religion og hengi seg til den frivillig, og det å bli hjernevasket og forventet at dette er en selvfølge at du er fordi din mor og far tilfeldigvis tror på akkurat den guden. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Sitat En gang til. 84% av jordens befolkning er troende. Selvsagt er det ikke 84 % som tror på noen gud. Det er feil. Spør du folk her i Norge. Så er det langt under 30 % som kaller seg kristen. Problemet med slike tall og statistikker er at de stigmatiserer. Slik mange etniske norske daglig gjør. Mange tror at alle som kommer fra islamske land er muslimer. Noe de slettes ikke er. Religiøsitet blir det heldigvis mindre og mindre av. BuffyAnneSummers skrev (På 30.12.2014 den 21.02): Det er en klar forskjell mellom det å velge en religion og hengi seg til den frivillig, og det å bli hjernevasket og forventet at dette er en selvfølge at du er fordi din mor og far tilfeldigvis tror på akkurat den guden. Vil du påstå at muslimer er påtvunget sin religion? Ja helt sikkert noen, men langt fra alle. En annen ting. Religiøsitet er noe personlig. Man kan gjerne utgi seg selv som religiøs, men inne i seg selv, altså tankene, da er man ikke det. Og det er vel hvordan man føler det indre som de kaller det, som betyr noe? Edit: flettet dobbeltpost Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Selvsagt er det ikke 84 % som tror på noen gud. Det er feil. Spør du folk her i Norge. Så er det langt under 30 % som kaller seg kristen. Problemet med slike tall og statistikker er at de stigmatiserer. Slik mange etniske norske daglig gjør. Mange tror at alle som kommer fra islamske land er muslimer. Noe de slettes ikke er. Religiøsitet blir det heldigvis mindre og mindre av. Ditt innlegg hadde jo vært greit, om du hadde linket til en fornuft side som bekrefter det du sier. Foreløpig er det bare ståmannsargumenter du bruker. Selv er jeg ikke religøs, men jeg er ikke så dum at jeg prøver å hever meg over de som tror. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel quote-pyramide 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Ditt innlegg hadde jo vært greit, om du hadde linket til en fornuft side som bekrefter det du sier. Foreløpig er det bare ståmannsargumenter du bruker. Selv er jeg ikke religøs, men jeg er ikke så dum at jeg prøver å hever meg over de som tror. Men du lar deg lure til at 84 % av verdens befolkning er religiøse. SE deg rundt er det jeg vil oppfordre deg til. Her ser du feilen de gjør når man definerer folk som kristne. Man teller medlemmer av statskirken. Jeg er selv i statskirken, pga. at jeg ble døpt og rein sløvhet med og ikke melde seg ut. Slik de fleste er. SE på tallene fra andre trossamfunn så ser man nok mer de riktige tallene. https://snl.no/religion_i_Norge Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Luft i quote Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Splittet fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1643841&page=0 da tråden begynte å handle mer om det religiøse aspektet enn det som tråden handlet om. Det var ikke noe som tilsa at vedkommende eks var religiøs Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Nei det trenger man ikke. Men det kan være en viktig opplysning og vite om personen er religiøs. Fordi vi vet hvor gale mange religiøse faktisk er. Du snakker om etnisk nordmann indirekte når du drar inn utlending. Det kan være en viktig opplysning og vite om personen er utlending. Fordi vi vet hvor gale mange utlendinger faktisk er. En gang til. 84% av jordens befolkning er troende. Selvsagt er det ikke 84 % som tror på noen gud. Det er feil. Spør du folk her i Norge. Så er det langt under 30 % som kaller seg kristen. Problemet med slike tall og statistikker er at de stigmatiserer. Slik mange etniske norske daglig gjør. Mange tror at alle som kommer fra islamske land er muslimer. Noe de slettes ikke er. Religiøsitet blir det heldigvis mindre og mindre av. Det har tidligere vært snakk om religiøse. Det var det du nevnte og det var det du fikk svar på. Nå blander du plutselig inn troen på guder, teisme, inn. På ingen måte var påstanden at 84% av jordens befolkning var teister, ei heller var påstanden at teisme er synonymt med religiøsitet. Endret 31. desember 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Fordi vi vet hvor gale mange utlendinger faktisk er. Det for være din påstand. Jeg holder meg til gudetroene og deres «galskap» Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel masse luft i quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå