Gå til innhold

Kriminell psykopat - hvordan få folk til å forstå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si det til dem?

Man prøver jo på det, og det bør jo være opplagt, men sliter med naive mennesker rundt meg. Dreier seg om en voldelig psykopat som har vært forsidestoff et par ganger, men likevel greier typen å skape en illusjon om at han er normal nå, noe ikke jeg er naiv nok til å tro.

Lenke til kommentar

Hvordan få folk til å forstå at en de vet tidligere har vært en kriminell psykopat fortsatt er en kriminell psykopat selv om vedkommende i likhet med andre psykopater er god til å skjule det?

Om vedkommende fortsatt driver med kriminelle handlinger er vel en politiandmeldelse på sin plass, om ikke er vedkommende ikke lenger noen kriminell psykopat, men kun en helt vanlig psykopat uten behov for adjektiver.

Siden dette er postet innen "politikk og samfunn" jobber dere vel innen politikken?

Vedkommende har da alle forutsettninger for å lykkes, ettersom politikken omhandler bruk av vold (eller trusler derav) mot andre på en massiv skala uten å bli plaget av moralske kvaler.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tricky. Det høres ut som du er overbevist nok til å ville advare andre mot ham, men ikke nok til å kontakte politiet og få stoppet ham. Er han en voldsmann så stopper han ikke med det fordi om du klarer å overbevise folk om at du har rett i dine mistanker.

Nå er det ellers bare sunt om folk er skeptiske til påstander uten bevis eller konkrete eksempler. Ellers ville renkesmeder hadde en altfor lett jobb. Selv om du nok føler at folk rundt deg er naive i denne konkrete saken, så er det greit at bevisbyrden faller på den som kommer med en påstand om andre.

Hva slags folk er det snakk om, og hvilket forhold har de til deg og den antatte voldsmannen? Hvorfor er det viktig for deg å overbevise dem? (Det er en forskjell på å redde venner/familie ut av voldelige forhold, og ekskludere noen du personlig ikke liker fra en venneflokk eller arbeidsplass.)

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du ikke liker fyren?

Personlig mistanke om at han fortsatt bedriver grov voldskriminalitet. Jeg har ikke sett det selv, men det er mye som tyder på at det fortsatt skjer.

Personlig mistanke synes jeg er noe tynt. Du burde ha litt mer kjøtt og gå på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier han har vært forsidestoff flere ganger. Vet du dette sikkert?

Det er nok lite du kan gjøre med andres inntrykk, folk vil tro det de føler og skal de tro annerledes må noe skje for at de skal endre mening. Og det å leke privatetterforsker og prøve å ta karen på senga og få ugjerningen på tape er en dårlig idè. Først og fremst bør du være sikker, det holder ikke med mistanker.

Vi som er her må også overbevisest, det er derfor gjengen her stiller spørsmålstegn til saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjansen for at et vanlig menneske endrer seg vesentlig, er lav. Sjansen for at en kriminell psykopat endrer seg, er veldig, veldig, veldig lav, for det finnes ingen virksom behandling mot psykopati pr dags dato. Dette forutsetter at vedkommende er korrekt diagnostisert med psykopati (eller tilsvarende). De fleste som omtales som psykopater på folkemunne, er stort sett ikke mer unormal enn deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

dersom han har vært forsidemateriell ett par ganger for vold og folk tror han er helt grei så snakker vi om folk som omgås med anerkjente voldsmenn. Slike folk kan bare ha det så godt. Når du vanker i samfunnets avgrunn kan du ikke bli overrasket over noen slags oppførsel på folk, ei heller naivitet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvordan få folk til å forstå at en de vet tidligere har vært en kriminell psykopat fortsatt er en kriminell psykopat selv om vedkommende i likhet med andre psykopater er god til å skjule det?

Du mener kanskje: Hvordan få folk til å se tingene fra mitt ståsted, og så få dem til å godta at det de har sett, er sannheten selv.

Svar: Ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg for min del har aldri truffet noen jeg synes er så kalt "normal", men meg selv er jo rimelig normal synes jeg ..

pussige greier ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

dersom han har vært forsidemateriell ett par ganger for vold og folk tror han er helt grei så snakker vi om folk som omgås med anerkjente voldsmenn. Slike folk kan bare ha det så godt. Når du vanker i samfunnets avgrunn kan du ikke bli overrasket over noen slags oppførsel på folk, ei heller naivitet.

Jeg har truffet og omgåttes med mange forskjellige voldsmenn, og bortsett fra at jeg fraskriver all mulig vold, var mange av de samme så kalte voldsmenn, veldige reale folk - det handler vel om hvordan man selv agerer, etter min erfaring

vi har folk som begår vold av ulik karakter, men få av disse er vel bare voldsmenn - de er vel litt mer, og vel så det, hvis man sjekker nært nok ..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg for min del har aldri truffet noen jeg synes er så kalt "normal", men meg selv er jo rimelig normal synes jeg ..

pussige greier ;)

Hva er normal, eller normalt?

Jeg vet sannelig ikke, men hvis jeg skal ta media på alvor, så ser det ut som jesus har tatt seg en tur til Real Madrid, nå forkledt som en helt vanlig norsk 16 åring - så det blir kanskje normen fremover en tid

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...