Metasenter Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Noen som kan anbefale et spill til meg?Jeg digger å spille "Campaign" på litt gamle spill som f.eks:Age of empires / age of mythologyRome: total warPrince of persiaWarcraft 3 No one lives foreverAltså litt slike spill som bygger rundt en historie og som er veldig interessante!Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Anbefaler Trine 2 (du kan jo spille 1 å). Vet ikke om det er akkurat den sjangeren du leter etter. Jeg hadde ikke spilt særlig mye slike spill før jeg prøvde det selv, så det var ikke en sjanger som var vanlig for meg heller, men jeg syntes det var knallbra. Hvis det er på salg(som det mest sannsynlig er) kan du jo kjøpe det å prøve. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Age of empires / age of mythology Rome: total war Prince of persia Warcraft 3 No one lives forever Altså litt slike spill som bygger rundt en historie og som er veldig interessante! Age of Empires/Mythology, Rome: Total War og Warcraft 3 er vel strengt talt strategispill, også kjent som RTS. Må jo selvsagt anbefale Starcraft 2 i tillegg. Av den litt eldre generasjonen, kan jeg anbefale C&C Generals eller Red Alert 2 (enda eldre). Jeg antar også at du mener nyere Prince of Persia. Det har jeg ikke prøvd, men ser ut som et ordinært tredjepersonsspill med utforskning og slossing. Kan sterkt anbefale Darksiders 1 og 2, to fabelaktige spill i den stilen der. Litt mindre kjent har du også Enslaved - Odyssey to the West. Underholdende spill. Til slutt nevner du No One Lives Forever. Her kan man kanskje lene seg litt nærmere mot Hitman Absolution, Deus Ex eller Dishonored. Personlig har jeg spilt ihjel Divinity: Original Sin for noen dager siden (138 timer played), samt at jeg har plukket opp igjen The Secret World-spillet fra Funcom. Steam Community - Slimda Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Rise of Legends har kos kampanje. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 C&C Generals Zero Hour er nok noe av det beste RTS spillet jeg har spilt. Empire Earth 2 kan jeg også anbefale på det sterkeste. Lenke til kommentar
Dr. Pierce Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Far Cry 4...du blir beskutt av 10-12 stykker samtidig og så ender du opp med å bli drept av et villdyr som OGSÅ angriper deg i kulestormen. Lenke til kommentar
bjaross Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Er eit hav å velje mellom, men eg vil slå eit slag for undervurderte Kingdoms of Amalur: Reckoning. Veldig bra ARPG. Stemninga i spelet minnar meg mykje om Fable-serien, men det har også mykje MMO-element ved seg (ja, det er ein del grinding), så vel som Diablo og andre sandkasse-rollespel. Og spelet er digert! Feitt spel! Wasteland 2 er også eit flott spel. Isometrisk 2000-era rollespel med taktisk kamp. Ein ekte, herleg tidstjuv. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Er eit hav å velje mellom, men eg vil slå eit slag for undervurderte Kingdoms of Amalur: Reckoning. Veldig bra ARPG. Stemninga i spelet minnar meg mykje om Fable-serien Selve gameplayet i Amalur synes jeg var helt greit, men tar du tid til å utforske finner du mye interessant her. Husker f.eks at det er en dame som står ved en grav og gråter, men vi får aldri snakke med henne. Men om vi utforsker husene rundt (mener det var i etasjen over en butikk) kan man finne en dagbok fra en annen dame, der vi får vite historien til hun dama med graven. Viste seg at hun hadde hatt to sønner tidligere, men begge ble sendt ut i krig, og ingen av dem kom tilbake. Jeg synes det var svært rørende, og gjorde at jeg fikk et helt annet syn på spillet. Tar man seg ikke tid til å utforske, men bare tar hovedhistorien, blir det fort et helt vanlig APRG. Men utforsker man er verden faktisk rimelig interessant og detaljert, og ofte med sånne uventede ting. Men mer on-topic: StarCraft 1. Mitt absolutte favoritt-RTS gjennom tidene. Dessverre skuffet SC2 stort, så jeg gadd aldri fullføre verken Wings of Liberty eller det grusomme Heart of the Swarm. Hva fanken gjorde med Kerrigan? Dune 2: RTSet som skapte selve sjangeren, og ganske simpelt i forhold til dagens RTSer. Grafikken ser ikke helt bra ut, og AIen er tvilsom, for å si det mildt. Men liker du RTSer er det absolutt verdt å prøve. Tomb Raider reboot: Ikke så alt for mye utforsking i forhold til de gamle, men ellers knallbra. Sterkt anbefalt. La oss bare håpe Rise of Tomb Raider kommer til PC og PS4 etterhvert, for dere som ikke har XBone. (i samme gate kan jeg anbefale tegneseriene basert på Tomb Raider rebooten. Tegneserien fortsetter der spillet slapp, og Lara sliter mye med "survivor guilt". Dvs å være en av de få overlevende. Og selvsagt drar hun tilbake til øyen (om ikke helt frivillig.) Aner ikke hvor mye du kjenner til folk som lager tegneserier, men Tomb Raider-tegneserien er laget av Gail Simone. Det er et navn du burde lære deg her og nå. Hun er en av de mest inflytelsesrike damene i tegenseriebransjen i dag, og det sier jo sitt. Da DC tok den New 52 rebooten fikk Simone ansvaret for Batgirl. Ikke en helt enkel oppgave, da Batgirl som kjent i lengre tid har vært bundet til en rullestol og jobbet som Oracle. Men Simone gjorde en så bra jobb at da hun fikk sparken, klagde fans så mye at hun fikk jobben tilbake ganske raskt. Så kombinere henne med Tomb Raider? Genialt. Fight The Dragon. Både mye historie og null historie. Kort sagt lager folk egne små eventyr som ikke er ment å være mer enn 10, 15 minutter. Men karakteren man bruker går opp i level, får bedre utstyr osv, så selv om hvert eventyr er rimelig kort, er det så godt som uendelig av dem. Men hele målet med spillet er som tittelen sier, å sloss med en drage. Denne jævelen er svær og farlig, så du vil bruke lang, lang tid på å ta den. Faktisk er å gjøre 50 skade i starten ganske bra, og dragen har en million i helse. Å banke den kan nok ta en stund. Men dragen vi ikke få helse tilbake når du dør, så du blir nødt til å gjøre noen av de eventyrene (adventures) for å få bedre utstyr, gå opp i level osv. Når du er ferdig med en vil du få en billett til drage-arenaen du kan bruke for å sloss med dragen. Dermed ender det opp med å gjøre en drøss av de eventyrene for å bli sterkere, få bedre utstyr og nok billetter til å sloss med dragen en stund. Men heldigvis får du belønninger for milepæler i dragekampen, så når du har gjor 10.000 i skade til sammen vil du få en belønning, osv. Ikke at jeg husker tallene i hodet, men du skjønner poenget. Grafisk ser det nok ikke helt AAA ut, men det er et lite team som jobber med det, og gameplayet er knall. Det er (selvsagt) også online co-op, om du ønsker det. The Stanley Parable. Det har bra historie, og det har ikke historie i det hele tatt. Du spiller det, og du spiller det ikke. Det er årets beste spill og årets dårligste spill. Det er morsomt og gørrkjedelig. Det varer i ti minutter, og det varer i ti timer. Du skjønner hva jeg mener når du spiller det, og du skjønner det absolutt ikke. Anbefales. Og anbefales ikke. (Oversatt: Prøv det.) Endret 31. desember 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Siden du liker spill som bygger rundt en historie så ville jeg så absolutt prøvd noe ifra Telltale Games. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Mine favoritter : Baldurs gate 1 & 2 , disse kan du nå få i en forbedret utgave på GOG , dette er et strategisk rollespill der du styrer en gruppe med eventyrere og prøver å løse gåter og ta knekken på onde vesener Planescape Torment : Svært historiedrevet rollespill , genialt... Man har jo en god del moderne spill også , Civilization serien er jo genial i og med man lager sin egen historie (mest strategi dog). Men du sier egentlig ikke så mye om hvilke typer spill du liker og om rollespill og andre typer spill passer for deg. Tomb Raider er jo også svært gode spill. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 De spillene er til dels vanskelige å sette seg inn i vil jeg si. Verdt det, men ikke veldig brukervennlig. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Men det er så verdt tiden du bruker på det. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Generelt bra spill med god historie,morsomme folk og bra gameplay så kan jeg anbefale Borderlands Borderlands 2 Borderlands pre-sequel i skytespill sjangeren hvertfall. Andre spill jeg kan anbefale er Heroes of might & magic, 1-6 ( kanskje 1-2 blir litt væl gammelt ) men 3ern er min favoritt fra 1999 Endret 1. januar 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå