ImaaPotato Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Hei! Har splitter ny MSI GE60 som har fungert fint helt fram til nå. Aner ikke hva problemet kommer av, men hadde verdsatte hvis noen som er litt mer teknisk anlagt enn meg kunne funnet ut av det! !!!! Hadde ikke tillatelse til å legge ved .dmp filen så den er i ekstern lenke:!!! http://www.filedropper.com/122514-28345-01_1 http://www.filedropper.com/122914-22963-01 http://www.filedropper.com/123014-27924-01 Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 3b BCP1: 00000000C0000005 BCP2: FFFFF96000154283 BCP3: FFFFF8800B252020 BCP4: 0000000000000000 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\123014-27924-01.dmp C:\Users\Greger\AppData\Local\Temp\WER-39218-0.sysdata.xml Read our privacy statement online: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409 If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline: C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Dessverre så peker ikke disse 3 dumpfilene på noen spesiell synder så vi kan ikke si nøyaktig hva problemet er. Det vil si, alle peker på en synder, men alle de tre peker på forskjellige ting, ofte en Windowsprosess. Dette ser vi ofte når det er driver eller hardware feil. (Helt nøyaktig så pekte de på Win32k.sys, cdd.dll gjennom Chrome, ESO og Desktop Windows Manager). Siden det er en splitter ny maskin så hadde jeg googlet nøyaktig modell (MSI GE60 var det mange forskjellige versjoner av), scroll ned til du finner MSI sine hjemmesider hvor de viser frem maskinen. På denne siden så scroller du ned en halv side og trykker på "Support and Service Location" (Denne linjen ser helt lik ut som den øverst på siden, men denne er stilt inn på produktet du ser på akkurat nå). Velg drivere og installer alt de viser der (OBS: Laptoper kommer ofte med valgfrihet mellom enkelte ting så du kan f.eks. se 4-5 forskjellige nettverkskortdrivere og du må da velge den som er riktig for din maskin). Når det gjelder skjermkortdriver så vil driveren du får hos Nvidia 9/10 ganger være minst like bra og ofte bedre. Jeg mistenker også at maskinen ikke har gjort en ordentlig Windows Update siden det aller meste av systemprosesser hadde timestamp fra 2009. For å gjøre dette manuelt gjennom den nye Metro menyen så velg Innstillinger helt til høyre. I det nye vinduet skal du nederst finne Endre PC Innstillinger, trykk på denne og du skal nå få opp Windows Update. Hvis det fortsatt er problemer så hadde jeg sjekket rammen med Memtest86+. Guide på hvordan man gjør dette her. Endret 30. desember 2014 av Bjoolz 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg fikk samme kode 3b, og dette hinter da til feil på rambrikkene. Jeg har slitt lenge med lignende BSODer, prøvd alt mulig, kom ikke opp noen feil på memtest hos meg, men var allikevel minnebrikkene hos meg. Men først av alt, oppdater ALLE driverene du kan oppdatere, dette hjelper ofte! Går utfra det er Windows 8.1 du har og rett modell jeg har funnet under: BIOS oppdaterer du: http://www.msi.com/support/nb/GE60-2OE.html#down-bios&Win8.1 64 Drivere, alt på denne siden:http://www.msi.com/support/nb/GE60-2OE.html#down-driver&Win8.1 64 Avinstaller alt utility du har installert på PCen eller som fulgte med, alt crap/bloatware. Har du deamentools eller lignende program? avinstaller dette med en gang! Samme gjelder MSI live update og MSI afterburner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå