Tullballj Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Har en Peugeot partner. Døren på passasjersiden foran tuller seg. Når jeg vrir om nøkkelen går den bare rundt ikke noe skjer. Må låse opp og igjen fra innsiden. Noen tips? Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Kan hende det hjelper å smøre opp låsen, men usikker på hvilket smøremiddel som burde brukes. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2014 Ok, kan forsøke... Andre tips? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Har en Peugeot partner. Døren på passasjersiden foran tuller seg. Når jeg vrir om nøkkelen går den bare rundt ikke noe skjer. Må låse opp og igjen fra innsiden. Noen tips? Denne er grei nok https://bilpleiekongen.no/produkt/tip-top-eisfrei-lasolje/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Låsolje/låsespray er hvis låsen sitter fast. Hvis den bare går rundt er det mekanismen som er utslitt, knekt eller lignende. 4 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Tja det kan fungere med å smøre opp, gjort det flere ganger selv på blant annet 405 og 406, med vellykket resultat. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Siden nøkkelen går rundt er det nokk noe som har hoppet/knekt av inni døren, du må av med dørtrekket og se inni døren. 2 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Skulle presisert i mitt forrige innlegg at de gangen jeg snakker om har akkurat samme feilsymptom, altså at nøkkelen bare går rundt hvorpå låsen har fungert igjen etter smørning. Det er klart det kan være noe som er knekt eller ødelagt på annen måte, men det enkleste er alikevel å prøve å smøre opp før man gjor noe mer omfrattende. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Ok, får prøve med det lette først. Er det lett å komme til låsen hvis jeg tar av dørtrekket? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Siden den virker fra innsiden regner jeg med at det er linken fra låssylinder på utsiden til kassetten som lukker og låser døren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå