Gå til innhold

Vurderer ny "server" for Vmware Workstation - hvor billig slipper jeg unna?


Anbefalte innlegg

Har i dag to servere (se specs her under Server1 og Server2)

 

Server2 er den jeg bruker mest til Vmware i dag, den har en Intel® Core i5-2500 @ 3.3Ghz CPU og 32 GB RAM. Hver virtuell server/pc (som kjører konstant) = 4 x kjøres fra hver sin SSD disk.

Oppsettet fungerer greit, men med 4 virtuelle servere kjørende + kanskje en test pc eller to, så får jeg CPU problemer, og alt henger.

 

Så da tenker jeg vel at jeg må ha noe mer CPU kraft.

32 GB RAM holder egentlig, bruker 50% konstant, så litt mer når jeg kjører flere test pcer. Men 64 GB hadde kanskje vært greit om jeg skal samle alt i en pc. (da blir det vel kun 32 GB ekstra jeg må kjøpe?)

SSD disker har jeg jo allerede, så det trenger jeg ikke.

Snurredisker har jeg også.

Den trenger ikke skjermkort.

Men et kabinett med god plass til harddisker, og et hovedkort med mange SATA porter (nå har jeg også et 8x SATA3 kort så SATA porter skal ikke være noe problem.

 

Spørsmålet blir som sagt, hvor mye må jeg regne med for:

Kabinett

CPU(er)

RAM

Hovedkort

(og PSU om oppsettet krever mer enn 550W)

 

Målet er å kunne ha nok CPU kraft til å kjøre mine vanlige servere (som dagens server greier helt fint), men også til å kjøre testing på en eller flere virtuelle pcer til, uten at serveren fryser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å få tak I en X79 CPU og ett HK som selges relativt billig, slik at du slipper å kjøpe ny RAM, eller selge dagens, eller selge det du har å kjøpe en 5820K, ett greit HK og 8x8GB RAM

Kabinett: Fractal R5 eller NZXT H440/S340, dersom du ønsker nytt?

PSU: EVGA G2 750/850W anbefaler jeg

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...