Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nøkkelkode samsvarer ikke med Windows SKU

torbjo

Anbefalte innlegg

Hei.

Formaterte en stasjonær pc, som ikke har vært i bruk på en stund.

Når jeg skulle formatere pcen fikk jeg to valg, et av valgene var å ikke slette det som var på pcen, og det andre valget var å slette alt. Sto avansert bak dette valget.

I og med at jeg ville slette alt på pcen, valgte jeg valg nummer to.

Det som da skjedde var at jeg endte opp med Winsdows Home Basic, og når jeg da skal skrive nøkkelkoden inn kommer det bare opp at den ikke samsvarer med Windows SKU.

Det jeg tenker er at det sikkert er fordi nøkkelkoden min er til Home Premium, siden det var det jeg hadde før. Men jeg fikk aldri valget om å velge Home Premium.

Har snakket med Microsoft og de mener jeg må få startet formateringen på ny, slik at jeg kan ta det andre valget og få valgt Home Premium.

Men hver gang jeg tar i windows disken og starter på ny får å få gjort dette, ender jeg bare opp der jeg var og må skrive inn produkt nøkkel.

Så nå kommer jeg meg ingen vei.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det 32bit eller 64bit Windows Home Premium du har(hadde)? Når jeg vet det kan jeg laste opp en .iso fil som du enten må brenne på en DVD eller legge på en minnepinne av Windows 7 Home Premium, der du vil få opp valget om hvilken versjon du skal installere (og da velger jo du jo selvsagt Home Premium).

Så bruker du nøkkelen du har til å aktivere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...