gta3-kongen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Hei Jeg har en PC med 1 SSD disk på 128 GB som jeg har operativssytemet på. dette er hoved harddisk! Systemdisken.. Partisjon C: Itillegg har jeg to eldre harddisker stående i maskinen. Disse er oppført som partisjoner i Min datamaskin.. D: 465 GB G: 279 GB Jeg var innom nettet i stad og ville gjerne laste ned en fil i Acrobat Reader format.. En PDF fil. Jeg valgte så D som nedlastningsplass, men får beskjed om at harddisken er full.. Det er 454 GB igjen på denne partisjonen og Hovedharddisken med OS, den jeg bruker til vanlig er full! Den har 92,0 kB igjen av 111 GB.. Jeg skal rydde litt og fjerne en del dritt på hovedharddisken etterhvert. Men hvorfor får jeg ikke laste ned i dem andre partisjonene i mens? Disse er helt tomme. Jeg får også beskjed om Lite diskplass - det begynner å bli lite diskplass på C men jeg skal rydde den partisjonen snart.. Ta vekk noe derfra. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Spacesniffer er et genialt program som lett viser deg hvor det blir av all diskplass http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/ har dog ikke noe svar til det du spør om Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Problemet ditt er at nettleseren mellomlagrer filen på C mens den laster ned. Filen blir ikkje kopiert til D før den er ferdig nedlastet. Du kan fikse problemet om du forandrer innstillingene i nettleseren til å bruke en katalog på en annen disk enn C til midlertidige filer. 1 Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Aha okei så hvis jeg gjør dette så kan jeg laste ned på alle partisjonene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Ja, men det er jo uhyre dumt å bare ha 92 kB ledig på systempartisjonen. Det skaper en hel masse trøbbel med diverse mellomlagring (i mange programmer) og reduserer både ytelsen og levetida til SSDen. Trikset er å rydde på C med en gang. Du trenger ikke gjøre noen dyp-rydding, bare få vekk noen få GB så kan du utsette resten av ryddejobben til en annen dag. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 I Windows 7 kan man kjøre et program som heter "Disk Cleanup" og som på en enkel måte viser hvor mye filer av ulik type bruker av plass. Ved å krysse av i riktig boks er det enkelt å slette filer. Ved å klikke på knappen "Clean up system files" får man også en mulighet til å slette update-filer som har blitt lastet ned fra Windows Update opp gjennom årene, og det kan ha blitt en god del ... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå