Gå til innhold

Ny skjerm - burde jeg se på Philips sin 40" led 4K dataskjerm?

Christian86

Anbefalte innlegg

LInk: https://www.mpx.no/philips-40-4k-led-bdm4065uc00/827908

Bruk:

Litt bilder - landskap, portrett etc, har kalibreringsutstyr

Websurfing

Simcity spilling e.l.

Hjemmekontorbruk så trenger skjermstørrelse, for vil bare ha 1 skjerm

Se film mens jobber etc

Funker den? Jeg har en Dell 32" ultrasharp allerede, men ønsket 4K pga arbeidsplassen øker mer for meg da slik jeg har forstått, dvs kan ha flere vinduer oppe og jobbe paralelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert å kjøpe samme skjerm, men jeg konkluderte til at jeg heller ville vente flere alternativ kommer. Det jeg savner mest er 4k-støtte på hdmi slik at en kan se film/tv fra andre kilder enn PCen.

Jeg kunne også tenkt meg litt større skjermstørrelse til den oppløsningen. Hvis en ikke bruker skalering tror jeg innsynsvinkelen kan bli litt dårlig med tanke på hvor nærme en sitter. Altså at du ser misfarging i hjørnene lengst unna.

En fordel med skjermen er PbP-funksjonen (picture by picture) som gjør den egnet for bruk med min 5 år gamle laptop. Til kontorbruk tenkte jeg å ha to fullHD-signaler i PbP med stor svart stripe over og under. Men når jeg skal se på film kan jeg bytte til å bare vise et fullHD-signal på hele skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes en god tråd om den på overclockers.co.uk sitt forum.

Virker stort sett som et godt valg for deg fra det jeg har lest. Har relativt bra farger (men nok ikke den du ville valgt om du drev profesjonelt). Forsinkelse er på et ok nivå for spilling (så sant du ikke har ekstremt høye krav), svartnivået er eksepsjonelt (spesielt bra på film) og det virker som de fleste er fornøyd med å kjøre den med 100% skalering slik at du får mer areal vs. andre 4k skjermer hvor en heller øker skarpheten (dog, det kan selvsagt oppnås ved å plassere den litt lengre unna).

Personlig droppet jeg den pga. bakbelysningen som er LED med PWM (ikke noe enestående ved denne skjermen - de aller fleste bruker det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...