Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

aggregat starter ikke.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikringen skal utløse ved kortslutning, slik at ikke alt utstyret går i stykker eller det blir brann.

Det første du må gjøre er å finne ut om den har grunn til å ryke, eller om det bare er selve sikringen som er ødelagt.

Klarer sikringen å være i stilling "på" når generatoren er av? Eller bryter den uansett?

Fungerende sikring er viktig.

Om den gamle er ødelagt, bør du erstette den.

Lenke til kommentar

Litt crc å slikt å sikringen holdt seg inne. I dag skulle jeg ta det ut å få finjustert forgasseren å støvsuge bilen for testing. Sykt tungstartet. Dro 10 ganger å på den siste gangen startet det. Da sto jeg med snora i handa å før jeg fikk slått av chocken så stoppet det.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Når du sier det, så har jeg aldri brydd meg så mye om det. På campingtur, så kjører jeg aggregat hele tiden å plugger i både radioer, datamaskiner, kaffetraktere og diverse andre ting. Eneste jeg har hatt problemer med var en tassimomaskin, da denne pulserer mye i starten og trekker ganske mange watt. Kaffe ble det til slutt da å. Har ennå ikke fått prøvd dette aggregatet på noe annet enn en lampe. Det er merket med 50hz på infoplaten på siden. Aner ikke om det har noe med saken å gjøre. Om noen kan si hva som må til for å levere en ren sinuskurve på et aggregat så hadde jeg likt å visst det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser hadde et aggregat som ble kjøpt f'ra Jula for en liten stund tilbake.
Vi fikk start på aggregaten men den stoppa etter 5-6 sekunder. Men vi klarte å finne utav problemet j.

Den ville ikke starte med mindre hele aggregatet sto på en helling slik at bensinen skulle få mer trykk.
Prøv å putt en planke under på den ene siden og dra i startsnoren? :)

Dette var den eneste løsningen for oss, ikke hvorfor eller gadd vi bry oss om hvorfor det skulle være slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...