Postkassestativ Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Kjøpte meg ett eldre aggregat på 5.5kw jeg tenkte å bruke når strømmen forsvinner. Har bytta dyse, flottør, pakninger i forg. og plugg uten at jeg får start. Det starter når jeg heller en skvett bensin rett i sylinderen. Det er ett kirch d55 med en b&s 11hk motor med flo-jet forgasser som er grovjustert Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Litt vanskelig å lese. Men får du start på den når du tømmer litt bensin i sylinderen? Går den jevnt og lenge da? Har du kontrollert choken? Den skal jo gjøre blandinga "feitere" ved kaldstart. Endret 30. desember 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Det stopper etter 3-4 sekunder. Ingen justering på chocken. Den stenger helt. Har en tohjulstraktor med samme motor, å den starter på første forsøk samme om det er sommer eller vinter Endret 30. desember 2014 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Sjekk at luftfilteret ikke er tett. Prøv om du får start uten filteret. Jeg la plenklipperen på feil side en gang, og luftfilteret ble gjennomvått av olje. Da fikk ikke motoren puste gjennom luftfilteret. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Har prøvd uten luftfilter med startgass og da harker den bare litt. Utrolig irritabelt. Nå som det er meldt storm, så frykter jeg at strømmen blir borte i flere døgn igjen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Du har hatt ute forgasseren. Kan det være at du ikke fikk renset den skikkelig, eller at du har innstillt den feil? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Har renset forgasseren å fått start. Når jeg prøver å sette på noe som trenger strøm, må jeg holde inn en knapp som er på framsiden. Når jeg slipper knappen så kommer det heller ikke strøm Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hva er det for en knapp? Er den ødelagt, siden den bare virker når du holder på den? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Er det automatsikringen du må holde på? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Det er automatsikringen jeg må holde inn. Skal plukke den ut i dag. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Sikringen skal utløse ved kortslutning, slik at ikke alt utstyret går i stykker eller det blir brann. Det første du må gjøre er å finne ut om den har grunn til å ryke, eller om det bare er selve sikringen som er ødelagt. Klarer sikringen å være i stilling "på" når generatoren er av? Eller bryter den uansett? Fungerende sikring er viktig. Om den gamle er ødelagt, bør du erstette den. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Litt crc å slikt å sikringen holdt seg inne. I dag skulle jeg ta det ut å få finjustert forgasseren å støvsuge bilen for testing. Sykt tungstartet. Dro 10 ganger å på den siste gangen startet det. Da sto jeg med snora i handa å før jeg fikk slått av chocken så stoppet det. Endret 3. januar 2015 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Litt OT, men du er klar over begrensningene i bruksområde til et (eldre) aggregat uten modifisert sinuskurve? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Når du sier det, så har jeg aldri brydd meg så mye om det. På campingtur, så kjører jeg aggregat hele tiden å plugger i både radioer, datamaskiner, kaffetraktere og diverse andre ting. Eneste jeg har hatt problemer med var en tassimomaskin, da denne pulserer mye i starten og trekker ganske mange watt. Kaffe ble det til slutt da å. Har ennå ikke fått prøvd dette aggregatet på noe annet enn en lampe. Det er merket med 50hz på infoplaten på siden. Aner ikke om det har noe med saken å gjøre. Om noen kan si hva som må til for å levere en ren sinuskurve på et aggregat så hadde jeg likt å visst det. 1 Lenke til kommentar
Svbe Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg og noen kompiser hadde et aggregat som ble kjøpt f'ra Jula for en liten stund tilbake.Vi fikk start på aggregaten men den stoppa etter 5-6 sekunder. Men vi klarte å finne utav problemet j.Den ville ikke starte med mindre hele aggregatet sto på en helling slik at bensinen skulle få mer trykk. Prøv å putt en planke under på den ene siden og dra i startsnoren? Dette var den eneste løsningen for oss, ikke hvorfor eller gadd vi bry oss om hvorfor det skulle være slik. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Nå har jeg fått start på det. Lekker fortsatt litt i fra toppen av flottørkammret. Må vel bytte den pakninga på nytt. Starter nå på første drag uten problemer. Merket svært lite på aggragatet at det produserte nesten 3kw på det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå