Gå til innhold

Har problemer med en ZyXEL P-2812HNU-F3 ruter/modem

Halky

Anbefalte innlegg

Fikk denne ruteren her i går ZyXEL P-2812HNU-F3 etter at min gamle tok kvelden tidligere i går. Har fått den i "orden" med at jeg er på nettet, men problemet dukker opp når jeg skal logge meg inn på ruteren via pcn. Hverken det standard brukernavnet eller passordet ser ut til og være riktig, da jeg får opp denne feilmeldingen uansett hva jeg skriver eller prøver: The username or password is not correct.

Det som skal være standard bruker navn er admin og passordet skall være 1234, men her hos meg så funker ikke dette :S

Min nettleverandør er forresten Powertech.

Noen som har vært borti noen lignende problemer med denne ruter serien?

Har også prøvd en reset av ruteren uten at det har hjulpet.

Så statusen er at jeg er på nett, men får ikke gitt tilgang til de bærbare enhetene som nettbrett, mobil osv... Eller i det hele tatt endret på andre ting inne på ruteren.

Noen her som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På samme modell fra Telenor logger du inn med admin og passordet som står på undersiden av router etter å ha tatt en reset. Men: Ikke alle ISP-er som gir deg tilgang til routeren. Hadde du tilgang på den gamle? Er dette router du har fått fra Powertech?

Lenke til kommentar

Dette er en ruter jeg har fått fra Powertech ja, fikk den på Mandagen etter at jeg tidligere samme dag ringte inn og fortalte at den gamle jeg hadde som var en liten Thomson ruter ikke lenger funket som den skulle.

På undersiden av boxen står det ikke noe brukernavn eller passord, men bare SSID nummeret, WPA2 nummeret, S/N nr og MAC nr. Og hvor den er lagd hen osv... Brukernavnet og passordet fant jeg i det lille kom i gang heftet som fulgte med i pakken.

Og ja jeg hadde full tilgang til den gamle ruteren, der fikk jeg endret det meste eller ihvertfall det jeg trengte ;)

Passe teit og ikke gi folk tilgang til ruteren, da man gjerne har ting som skulle vært tilkoplet den..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På undersiden av boxen står det ikke noe brukernavn eller passord, men bare SSID nummeret, WPA2 nummeret, S/N nr og MAC nr.

På Telenors variant er det admin for å logge inn, og passordet er samme som WPA2-koden.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt det der uten at det har funket :) Men har sendt dem en mail som jeg håper på at jeg får svar på i morgen, har jo vært nyttårsaften og rød dag idag så de har jo hatt fri noen dager nå.

Litt kjedelig og ikke få koplet på nettbrettet og mobilen osv.. på nettet her, når jeg er online med pcn min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...