Gå til innhold

skjøter i aluminium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lodde aluminium? hehe.. funker dåli d... kan gå hvis du har acetylen brenner, spesialtinn og spesialpasta... er ikke så veldig holdbart da..

nåpr det gjelder aluminium er det sveising som hjelper.. selv om det kan være vanskelig å få til skikklig... og jeg tviler på at sveisesett fra claser'n kan hjelpe stort der..

hvis du har en videregående skole i nærheten som har mekaniske fag, så kan du stikke innom der å høre om de kan fixe det for deg... eventuelt få en mekk-kompis til å fixe det..

Lenke til kommentar
k.. lodding funka IKKE!

virker som om tinnet bare legger seg oppå uten å feste seg skikkelig til alu'en

:grine:

Det går ikke ant å lodde aliminium.. fant ut d der etter at jeg å en kompiss skulle kødde me colaen til pappaen hans.. vi stakk et hull i bunnen å putta pepper oppi.. Men han kom når vi skulle lodde den igjen. han sa at det ikke går ant å lodde aliminium med vanli lodde tinn.. (Han jobber på Stålprodukter så han har vell litt peiling.. .=))

Lenke til kommentar

hehe.. det er jo også en måte å finne det ut på :D

uansett: jeg har montert hele fronten på en treplank og det er klart for sveising!

nå gjelder det bare å "tilfeldigvis" treffe en gammel klassekamerat nedi gata her.. og plutselig komme på at "gikk ikke du mekk?.. har du sveiseutstyr?"

:lol:

Lenke til kommentar

Dere kan lodde aluminium med en vanlig propanbrenner og ALUTITE. Dette har clas ohlson...

Alutite er svindyrt, 200 spenn for to små staver....

Du bør vurdere å lime tingene sammen med egnet lim, sikaflex eller lign. Jeg har laget store modellbåter av aluplater som er limt sammen. Holder det!

Skal det sveises, bør du bruke TIG, men det blir en dyr affære.

Lenke til kommentar

heh.. funker ikke med super-epoxy fra Clas ihvertfall. Humbug delux!

Står at det skal kunne løfte en bil etter 15 min.. tror jeg fan ikke på!

hmm.. på byggeplassen brukte vi et slags monteringslim... brunt... blir steinhardt når det tørker.. skal kunne lime alt tror jeg! er på samme slags tuber som sikaflex o.l.

forresten: Lotus Elise?? *grin* er ikke det en sinnsykt pen bil?

Lenke til kommentar

dra til en hobby forretning og kjøp den en flaske me hurtiglim. anbefalser Zap eller Flash. kjøpt grønn eller gul type, den røde funker dårlig siden alu ikke er spesielt porøst.

en fordel er og forsterke skjøten din med en liten vinkellist på baksiden, slik at det ikke er kun enden på platen som blir limt, hvis du forstår hva jeg mener.

slik som dette:

vinkel.JPG

da blir skjøten mye sterkere uansett hvilken måte du gjør det på

btw: stort sett alt av nyere fly er limt sammen, kun nagler på kritiske skjøter.

samt mclaren F1 :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...