Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Headsett til PC-spilling (surround, USB)

Bunchie

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen dager nå tittet på forskjellige typer headsett hovedsaklig til spilling. Lukkede headsett til bruk på eksisterende PC (Windows 8.1) med innebygd lydkort, tenkte derfor at et USB-headsett ville gi bedre lyd enn å bruke det eksisterende lydkortet.

Bruker nå Koss PortaPro, og er lysten på å prøve noe nytt, helst med 5.1/7.1-lyd, for å se åssen dette fungerer til FPS-spill. Hører også litt på musikk og annet, men er ikke hovedårsak til anskaffelse av headsett. Jeg har titta på diverse headsett allerede, og vil høre deres erfaring:

Logitech G35
Corsair Vengeance 1500 v2
SteelSeries Siberia V2 USB

Disse ligger på 600-800 kr, og ser ut til å ha både USB og 7.1-støtte. Mikrofon ser jeg på som en bonus, men bruker dette sjeldent.

Hva anbefaler dere? Er ikke låst på denne prisklassen, men har fått inntrykk at man får en del for pengene i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med Logitech G35, som jeg har hatt i et par år nå. Gode å ha på hodet og over ørene, og med mange fine funksjoner og knapper (volumkontrollhjulet er veldig bra, de andre G-knappene er mest morsomme til stemmeforvrengning og andre tilordnede funksjoner du kan sette opp selv i innstillingsprogrammet). Mikrofonen er god - har ennå til gode å få negative tilbakemeldinger på lyd over Skype eller Teamspeak. Merk at hodeklokkene er lukket, og at du ikke hører deg selv så godt som med et åpent system. G35 har integrert lydkort, og kun USB-tilkobling.

De andre du har pekt deg ut er sikkert også fine.

Lenke til kommentar

Er den jeg har sett mest på også, men har lest så varierende erfaringer med de. Noen sier de tåler lite, andre sier at surround-lyden ikke er bra, noen sier at lyden er forvrengt, mens andre sier at det er ingenting å utsette på dem (sånn som du).

Er vel litt med smak og behag å gjøre også, jeg er ikke veldig lydgjerrig, men foretrekker allikevel litt trykk i lyden.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med Logitech G35, som jeg har hatt i et par år nå. Gode å ha på hodet og over ørene, og med mange fine funksjoner og knapper (volumkontrollhjulet er veldig bra, de andre G-knappene er mest morsomme til stemmeforvrengning og andre tilordnede funksjoner du kan sette opp selv i innstillingsprogrammet). Mikrofonen er god - har ennå til gode å få negative tilbakemeldinger på lyd over Skype eller Teamspeak. Merk at hodeklokkene er lukket, og at du ikke hører deg selv så godt som med et åpent system. G35 har integrert lydkort, og kun USB-tilkobling.

De andre du har pekt deg ut er sikkert også fine.

Har selv hatt G35, å lyden og micen er ganske god, men det tynne syntetiske læret gikk i filler etter et par år.

Å bassen i det headsettet er mer eller mindre patetisk. Du hører den så vidt. (har tiamat 7.1 , å det headsettet er reine cervin vega anlegget i forhold)

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Hei!

Anbefaler deg å kjekke ut denne samle test/guiden her: http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-10-15-2014-beyerdynamic-t51i-added ;)

Hvis du kan strekke deg litt i pris for noen "skikkelige" hodetelefoner, så anbefaler jeg deg å ta en nærmere titt på AKG K612 PRO, skal ha veldig god "positional audio", bedre enn de typiske "gaming hodetelefonene" ^^. De er de beste på dette til den prisen også :) (så vidt jeg har sett). Har storebroren selv (akg k712), de gir en fantastisk åpen og god surround lyd :) (De er selvfølgelig en del dyrere da, men k612 er ikke alt for ulik).

Noen andre du kunne sett på er Beyerdynamic DT990. Disse er litt dyrere igjen da.

Priser:
AKG K612 PRO: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1848380
Beyerdynamic DT990: http://www.prisjakt.no/product.php?p=18752#rparams=

Hvis disse blir for dyre, kan jeg også anbefale å se på brukte hodetelefoner. Her kan du gjøre noen kupp da disse hodetelefonene sjelden blir slitt :). PS: hvis du finner Phillips fidelio x1 brukt til en hyggelig pris, kan dette også være et kupp :).

Og til slutt, hvis du vil bare ha noen rimelige "gaming hodetelefoner" kan du se på QPAD HQ-90/Kingston HyperX Cloud (er så å si samme hodetelefon bare med forskjellige merker på).

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Takk for svarene alle sammen. Endte med et typisk gaming headsett, Steelseries Siberia Elite, til 995 kr. Med medfølgende USB-lydkort, 7.1-lyd og greie testresultater til grei pris, fikk jeg inntrykk av at dette var et bedre valg enn G35.

Jeg har hatt siberia elite prism, og jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe et beyerdynamic dt770 istedet. Kvaliteten på lyden er en enorm forskjell, og "surrounden" i eliten er ikke bra(g35 har mye bedre surround synes jeg).

Dt770 er 500kr dyrere, men tro du meg, du vil angre på å ha valgt et gamingheadsett etter å ha prøvd de ;)

Lenke til kommentar

Takk for svarene alle sammen. Endte med et typisk gaming headsett, Steelseries Siberia Elite, til 995 kr. Med medfølgende USB-lydkort, 7.1-lyd og greie testresultater til grei pris, fikk jeg inntrykk av at dette var et bedre valg enn G35.

Jeg har hatt siberia elite prism, og jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe et beyerdynamic dt770 istedet. Kvaliteten på lyden er en enorm forskjell, og "surrounden" i eliten er ikke bra(g35 har mye bedre surround synes jeg).

Dt770 er 500kr dyrere, men tro du meg, du vil angre på å ha valgt et gamingheadsett etter å ha prøvd de ;)

Om du først vil ha noen med veldig god surround lyd, så ville jeg ikke valgt noen lukkede hodetelefoner slik som dt770. Da ville jeg heller valgt k612 :p

Lenke til kommentar

Om du først vil ha noen med veldig god surround lyd, så ville jeg ikke valgt noen lukkede hodetelefoner slik som dt770. Da ville jeg heller valgt k612 :p

Jeg glemte å forklare noe der, takk for opplysningen :)

Jeg har hatt de fleste "surroundheadsettene" som skal være best(g35, Siberia Elite ol.), og jeg hører ikke fiender, fotsteg eller noen andre lyder bedre i de headsettene enn jeg gjør i dt770. MEN, lydkvaliteten(samt bass) i dt770 er såpass langt over de headsettene at jeg synes det er tullete å kjøpe slike "gamingheadsett", spesielt da mange av dem går ut på at du kun betaler for mic og design, og dermed får lydkvalitet som et headsett til 300kr kan matche.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...