lglinstad Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Skal snart flytte, og eneste mulighet til å få bruktbar hastighet er 4G. Ønsker å dele samme abonnement mellom 2 hus ved å strekke en nettverkskabel mellom husene (ca70m) Kan jeg trekke en nettverkskabel fra lan port på 4G modemet (router 1) til en vanlig router som står i hus nr2? Kan evt. bestille tvilling SIM og ha en 4G router i hvert hus, hvis det ikke lar seg gjøre på måten jeg beskriver ovenfor. Tenkte jeg kunne høre, ettersom jeg allerede har lagt ned rør mellom husene, og har en vanlig router + nettverkskabel liggende... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Lan port på 4G modemet (router 1) til en vanlig router som står i hus nr2 går fint. Lenke til kommentar
lglinstad Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Tror du jeg da kan bruke ASUS RT-N10E N150 ROUTER som de selger for 89,- på expert nå? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 En måte å dele samme abonnement på 2 hus, er å skaffe 2 routere og tvilling-SIM. Ett abonnement som kan brukes 2 steder samtidig. Det koster en liten sum i måneden avhengig av operatør, men kan være en mer praktisk løsning enn kabel. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Kvotene man får med mobilt bredbånd er så små at de ikke rekker til en husstand engang, så å dele det på to husstander synes jeg hørtes ut som en dårlig ide, men om man aldri laster ned noe, eller streamer Netflix/Youtube ol. så kan det vel kanskje gå. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Netcom tilbyr 100GB per måned. Ikke veldig stort, men bedre enn telenor. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Fri bruk til 1499 kr Ikke billig akkurat.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Banzai er mye billigere: Fri tale. Fri SMS/MMS. 100 GB mobildata!599,-pr. mnd. https://www.banzai.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå