Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Eldre Macbook Air enn jeg trodde, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

Har oppdaget noe urovekkende. Jeg kjøpte sommeren 2013 den splitter nye Macbook air-modellen, trodde jeg. Jeg har betalt for en 2013-modell. Når jeg nå sjekker spesifikasjonene på maskinen, kommer det klart og tydelig frem at dette er 2012-versjonen. Etter at jeg oppgraderte til Yosemite blir dette enda tydligere, når jeg trykker meg inn på "Om denne maskinen", står det:
"Macbook Air (13-tommers, midten av 2012).

Helt på trynet at jeg ikke har sjekket ut dette før nå, men har hele tiden tatt det for gitt at jeg har fått riktig vare. Bruker Mac´en kun til streaming og surfing, og har genrelt "ikke så mye peiling" på data.

Hva kan jeg gjøre for noe nå? Trenger noen gode forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Forhørte du deg om det var siste modell eller om det var spesifikt 2013 modellen? For hvis du gjorde førstnevnte så har du ingen sak, men hvis du derimot gjorde det siste så stiller saken seg kanskje annerledes. Men så spiller det jo også inn at det tok deg halvannet år å oppdage det!

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg fikk en kompensasjon på 1500 kroner, og valgte og godta det. Kunne sikkert ha fått mer ut av det om jeg hadde tatt saken videre, men det koster mer enn det smaker akkurat nå. Butikken mente jeg hadde en sak, og at jeg mest sannsynlig hadde fått feil maskin( som de selv sa), men at det i teorien ikke var noe å ta dem på. Det kan jeg være enig, det blir ord mot ord.

I beskrivelseskoden på kviteringen kommer det frem at det er en Mac Air 2012-model jeg skal ha, og at jeg derfor har fått det produktet som står på kviteringen. Men, de kunne samtidig se at produktet jeg egentlig ønsket var i salg da, og at jeg hadde betalt akkurat den samme summen som 2013-modellen kostet da den kom ut. Grunnen: 2012- og 2013-modellen var priset helt likt i den første perioden 2013-modellen kom ut. Så den fellen kunne ikke jeg forutse. Og ja, jeg ba spesifikt om 2013-modellen da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...