van der Her Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Hei,Har oppdaget noe urovekkende. Jeg kjøpte sommeren 2013 den splitter nye Macbook air-modellen, trodde jeg. Jeg har betalt for en 2013-modell. Når jeg nå sjekker spesifikasjonene på maskinen, kommer det klart og tydelig frem at dette er 2012-versjonen. Etter at jeg oppgraderte til Yosemite blir dette enda tydligere, når jeg trykker meg inn på "Om denne maskinen", står det:"Macbook Air (13-tommers, midten av 2012). Helt på trynet at jeg ikke har sjekket ut dette før nå, men har hele tiden tatt det for gitt at jeg har fått riktig vare. Bruker Mac´en kun til streaming og surfing, og har genrelt "ikke så mye peiling" på data.Hva kan jeg gjøre for noe nå? Trenger noen gode forslag? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Ta med kvitteringen og datamaskinen til butikken og demonstrer din forbrukermakt? 2 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Kontakt salgsstedet og hør hvilken forklaring de har først. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg tenker du kjøpte MBA mid 2012 modell, rett før MBA mid 2013 versjon kom. Derfor du har 2012 versjon og ikke 2013 versjonen. Du sier du kjøpte på sommeren, mai, juni, juli eller august? Se for deg at MBA mid 2013 ble lansert i september da. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Om kvitteringen sier at du har den modellen du faktisk har, så kommer du nok ikke så langt. Om de faktisk har gitt deg en annen modell enn det som står på kvittering, er nå en annen sak. Aner ikke hvordan det vil bli løst 1.5 år etter. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Forhørte du deg om det var siste modell eller om det var spesifikt 2013 modellen? For hvis du gjorde førstnevnte så har du ingen sak, men hvis du derimot gjorde det siste så stiller saken seg kanskje annerledes. Men så spiller det jo også inn at det tok deg halvannet år å oppdage det! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Macbook Air (Mid 2013) ble lansert (i USA) i juni 2013. Når den kom til norske butikker vet jeg ikke, men hvis du kjøpte maskinen i eller tidligere enn juni er sjansen stor for at du kjøpte daværende nyeste modell (Mid 2012) og sannsynligvis ikke har noen sak. 1 Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Hei, Jeg fikk en kompensasjon på 1500 kroner, og valgte og godta det. Kunne sikkert ha fått mer ut av det om jeg hadde tatt saken videre, men det koster mer enn det smaker akkurat nå. Butikken mente jeg hadde en sak, og at jeg mest sannsynlig hadde fått feil maskin( som de selv sa), men at det i teorien ikke var noe å ta dem på. Det kan jeg være enig, det blir ord mot ord. I beskrivelseskoden på kviteringen kommer det frem at det er en Mac Air 2012-model jeg skal ha, og at jeg derfor har fått det produktet som står på kviteringen. Men, de kunne samtidig se at produktet jeg egentlig ønsket var i salg da, og at jeg hadde betalt akkurat den samme summen som 2013-modellen kostet da den kom ut. Grunnen: 2012- og 2013-modellen var priset helt likt i den første perioden 2013-modellen kom ut. Så den fellen kunne ikke jeg forutse. Og ja, jeg ba spesifikt om 2013-modellen da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 Godt butikken ordnet opp da. =) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg må si det var utrolig bra gjort av butikken å komme med en kompensasjon her. Synes ikke du skal tenke at du har bismak av denne løsningingen. Du har fått penger tilbake på en maskin som er 1.5 år gammel! Bra butikk. 3 Lenke til kommentar
Espen Ekeroth Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 Her ble jeg imponert over butikken! Tenk på Mac modeller som bilmodeller - de har et "design" år. Dette har ingenting med når de er solgt å gjøre. Eks: Bestiller du en ny tysk bil i april så får du modellen fra året før. Ny modell her starter etter fellesferien (august) Lenke til kommentar
Espen Ekeroth Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 En ting til å si her - når man kjøper privat, f.eks. på finn.no må man passe på skikkelig hva det er man får siden mange selgere ikke vet hva de har - bare når de har kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå