TanteEdgar Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Har hatt min HP Pavilion DV7 bærbar i nåken år no, og den har mest stått i ein hylle som reservepc etter at eg fekk meg ein skikkelig stasjonær et års tid seinere. På dette tidspunktet var pcen kjapp og fin og hadde ingen problemer. No har den stått nesten ubrukt lenge, og eg merket at den var blitt ekstreeeemt treig når eg brukte den litt her for litt siden. Tenkte at den sikkert var full av dritt, så eg kjørte recovery på den så den blei heilt "ren" som den dagen eg kjøpte den. MEN DEN ER AKKURAT LIKE TREIG NO. Har tidligere hørt masse snakk om at produsenter bevisst legger inn tidsinnstilte feil og lignende, stemmer dette? Og kan det være tilfellet her på min maskin? Den er jo liksom nyformatert og greier og knapt brukt den siste tiden.... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 DV7 er kjent for å ha elendig kjøling. Jeg tipper at det er prosessoren som går varm og throttler seg selv. Et annet alternativ er at harddisken har mistet sektorer, og begynner å bli treg som følge av dette. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Det er nok ikke slik at produsentene gjør det. Annet enn de vanlig blotware de har sponsing avtale med å ha i sitt factory i mage. Jeg merker det samme selv og mener det er i mitt eget hode. En maskin jeg oppfattet som kjapp for 5 år siden med Vista AMD mobile CPU og HDD føles treg nå etter at jeg er godt vant med raskere Intel maskiner på prosessorsiden og ikke minst SSD og nyere operativsystem. Samme med bil , kjører man 2 år med 180hk bensinturbo blir en så vant at en 125hk føles grisetreigt. Edit: Det kan jo og være kjølingen som Gavekort nevner. Endret 30. desember 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Hm, får kanskje prøve å åpne dritten og sjekke om den er støvete elns. Evt bytte kjølepasta. Lenke til kommentar
l3373r Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Har DV6, maatte aapne opp og paafore ny kjolepasta og rense CPUvifte. Sjekk CPU temp. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Du kan jo også kjøpe en SSD til den, så har du PCen i noen år til Ikke så dyrt for en 120GB SSD Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Evt bytte kjølepasta. Glem det. Så lenge ikke kjøleren har løsnet fra CPU'en er det i praksis ingenting å hente på å bytte kjølepasta. maatte aapne opp og paafore ny kjolepasta og rense CPUvifte. Det hadde vært nok å rense CPU-viften, tipper jeg ... Ah, det er så mange myter knyttet til kjølepasta at det vel snart kommer med i juleevangeliet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Sønnen reparerer/service på HP laptopper vil ikke være enig med deg der. Da det ofte på dems pcer med varmeproblemer de kun erstatter gammelt inntørket tim med nytt , som eneste fix. Utslitte vifter (lager) i enkelt tilfeller medfører noen andre bytter i tillegg. Endret 30. desember 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Hvis de bruker et stoff som forsøker å kombinere egenskapene til kjølepasta og lim, så skjønner jeg at det kan oppstå problemer etter en tid ... 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Mener du at thermisk lim av typen Arctic Silver får dårligere varmeledningsegenskaper over tid? I såfall vil det bli et kjempeproblem på annen dyr elektronikk der kjøleribber skal limes fast med thermisk lim. Ikke like kjekt å måtte hive en motorkontroller til 800$ på grunn av at det thermiske limet mellom kjøleplata til MOS FET transistorene og kjøleribba ikke fungerer lengere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg aner ikke hva HP brukte/bruker i laptoppene sine tidligere og nå av TIM (Thermal Interface Material) . Men re apply av noe bra cpu paste sammen med rens er tydligvis den kuren som fikser det meste på de som er noen år gamle. Det er masse internett innlegg i likhet med dette : HP G60 Overheat problem The internal heatsink exhaust grill as in pictures, is most likely blocked from the inside with dust etc. Combine this problem with the poor quality manufactures applied thermal compound used on the CPU & GPU breaks down overtime also. https://augustapcrepair.wordpress.com/2011/02/24/hp-g60-laptop-another-overheat-problem/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå