Gå til innhold

Kjøpe alkohol på nett - hente i Sverige

Espyy

Anbefalte innlegg

Halloen! Det har vel vært nok av tråder om å bestille ditten og datten på internett, men jeg skulle likt å høre noen meninger/erfaringer om det å bestille alkohol via nettsider og få det tilsendt til Sverige for deretter å hente det på et postkontor der.

Har bare tatt en titt på Bodegashop som er en svensk nettside med lager i Spania. Og slik de har forklart det, så blir man ikke "beskattad" (alt mulig av avgifter?) enda en gang om varene har blitt "beskattad" i det landet man kjøper det fra så lenge det er mellom 2 EU-land. Så vil det si at jeg kan kjøpe alkohol via nett og bare betale for varene samt frakt til Sverige og slippe alle avgifter? Regner med at det er noe jeg ikke har fått med meg eller noe jeg har oversett, så vil gjerne ha noen kloke innspill her :-)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro dette ikke er lov ettersom man unnlater å betale skatt.
Såkalt ''punktskatten''

Fordi Sverige er medlem av EU er det lov til å frakte store mengder alkohol inn til landet fra f.eks Spania.
Men hvis man som i ditt tilfelle bestiller via internett og får varene levert i Sverige, så må det betales skatt.

Lenke til kommentar

Det funker jo i praksis på samme måte som om du feks. personlig skulle ha kjøpt på systembolaget eller på butikken i Spania eller i hvilket som helst annet EU land. Problemet er ikke innad i EU men deriomot når du skal ta med deg varene til Norge.

Lenke til kommentar

Å bestille på nett og hente i sverige blir nøyaktig det samme som om du skulle ha kjørt bil til systembolaget.

Mnjaa, det er EU-land som har lavere avgifter enn Sverige.. Men å hente på postkontoret forutsetter at de leverer med posten, mange bruker andre budselskaper og da går det ikke. Men du kan bestille med levering til vinhotell.se og hente det selv for så å fortolle selv når du drar inn i Norge.
Lenke til kommentar

Greia er at man må kjøpe 6 og 6 enheter fra den nettsiden. Med andre ord er det snakk om 6 enheter jeg har planer om å kjøpe. At det går langt over grensen, det er jeg inneforstått med. Det koster vel rundt 350,- i frakt, men om jeg skulle bestilt så ville jeg jo hatt det levert veldig nære svenskegrensa. Og fortolling er det ikke snakk om. Da kunne jeg like gjerne bestilt det rett til Norge og betalt ørten ganger så mye som det egentlig koster.

Forresten, noen som har noen antagelser om hva som blir konsekvensene ved å ta med seg si.. 5l med sprit fra Sverige til Norge og bli tatt?

Vinhotell-greia virka forresten litt interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...