sevs Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Kan jeg bruke to slike på en ruter og et nettverkskort, og henge opp antennene på hver sin husvegg 15 meter fra hverandre? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 I utgangspunktet, ja , i alle fall hvis du i dag har dårlig signalstyrke. Verste som kan skje er at signalet blir for mye forsterket. Dog vet jeg ikke hvilket utfall dette har på Wi-Fi, men i TV og radio-verdenen får man mer støy slik at du ender opp på utgangspunktet og i verste fall dårligere. Dog kan du vanligvis justere sendereffekt på routere og nettverkskort, så det burde ikke være noe problem å ordne det om det skulle vise seg å bli et problem. Jeg går forresten ut i fra at utstyret ditt er 2,4 GHz? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 31. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Ok, takk. Jepp, 2,4GHz, men blir kanskje oppgradert til 5GHz senere (men den tid den sorg). Endret 31. desember 2014 av sevs Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Ok, takk. Jepp, 2,4GHz, men blir kanskje oppgradert til 5GHz senere (men den tid den sorg). Det vil bli å nedgradere Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Ok, takk. Jepp, 2,4GHz, men blir kanskje oppgradert til 5GHz senere (men den tid den sorg). Det vil bli å nedgradere Tja, det er vel å ta litt hardt i. 5Ghz båndet har en kortere rekkevidde, men derav også lavere interferens (støy), samt flere ulike kanaler, som igjen hjelper på å isolere støy. Når vi snakker 15m vil jeg ikke si at 5Ghz er en nedgradering. Ei heller det motsatte! Endret 31. desember 2014 av iNzzain Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hvorfor ikke strekke kabel når det er snakk om så kort avstand? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor ikke strekke kabel når det er snakk om så kort avstand? Sikkert forferdelig upraktisk. Mulig at han må grave ned kabelen, da blir det fort dyrere enn de to antennene. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor ikke strekke kabel når det er snakk om så kort avstand? Må da ha 350 meter lang kabel, eller grave opp asfalt. Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Trenger ikke grave den ned så dypt.min ligger 10 - 15 cm under bakken å lever i sitt beste velgående etter 8 år. Men er greit å huske hvor den er da med tanke på hvor man ikke skal plante eple treet. Edit: så ikke asfalten før litt for seint. 350m,syntes du skrev 15 Endret 6. januar 2015 av lunden83 Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 For å slippe å grave opp asfalt vil han måtte bruke 350 mtr kabel. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Kan jeg bruke to slike på en ruter og et nettverkskort, og henge opp antennene på hver sin husvegg 15 meter fra hverandre? Har brukt slik på avstander på 150-200mtr luftlinje uten problem. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Long time no see. Kan denne brukes? Pluggen er N-type, så trenger adapter til RP-SMA. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Antennen der er nok sannsynlig bare en god gammeldags tv yagi-element. Denne er tunet for 500 mhz båndet.. Det fungerer nok men du får nok veldig dårlig ytelse. Prøv med noen av disse heller: http://www.ebay.com/itm/Antenna-Panel-2-4Ghz-14-dbi-High-Gain-WiFi-Wlan-Extender-Directional-Long-Range-/121295187036?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3dc1ac5c http://www.ebay.com/itm/2-4GHz-20dbi-Yagi-WLAN-WiFi-Wireless-Antenna-For-USB-Modem-PCI-Card-Router-/190692819030?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item2c662d8056 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Antennen virker sikkert til sitt bruk den, at det er en gammel tv-antenne stemmer ikke dersom du ikke har byttet ledning kontakt på den selv da. 99% av antenne de selger på ebay har oppgitt fantasitall når det gjelder forsterkning. Har selv en maken antenne som MLGPRO linker til (den øverste), merket ingen forsterkning overhode på min router. Min anbefaling er at du kjøper to slike og flasher dem med dd-wrt eller openwrt firmware: http://cdon.no/elektronikk/tp-link/tp-link-tp-link-5ghz-150mbps-outdoor-wireless-access-point-p21349536 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå