Gå til innhold

Sykkelnybegynner

Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt masse og funderer på å kjøpe meg sykkel til våren. Jeg tenker å bruke sykkelen både til trening, lengre turer og kanskje til og fra skole/jobb, og innser at det er hybridsykkel, cyclocross eller landeveissykkel som er aktuelt for meg (men korriger meg gjerne om jeg skulle ta feil om noe - jeg er ganske blank)!

Prisklassen jeg ser for meg er ca. 7.000 - 10.000.

Blir glad om noen kan anbefale meg komplette sykler, men også om det er spesielle rammer, girsystem og andre komponenter som er anerkjente og gjerne prisgunstige i forhold til hva man får.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å gå for racer. Det er en helt annen opplevelse å trene på dette enn hybrid. Hybrid er liksom ingenting. Ikke spesielt bra på vei, ikke spesielt bra i terreng.

Denne er en supersykkel til din pris. Tror ikke du finner noe bedre sykkel i den klassen: http://www.sykkelsenteret.no/sykler/racer/cannondale/supersix-og-caad/cannondale-caad-10-105-compact-2014/

Endret av Gennaro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skal også nevnes at Cannondale Caad 10 har en ganske aggressiv geometri og det finnes bedre alternativer som komforten skal være i høysetet.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv CAAD 10 i 2013 pga det er den som stort sett blir anbefalt over alt. Den solgte eg igjen sommeren 2014 pga dårlig komfort. Så eg vil si at for en nybegynner er det ekstra viktig å finne en sykkel en er komfortabel med ellers blir det fort til at den blir parkert i garasjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...