Gå til innhold

[Løst] Headsett problem med Samsung SD390

LeviPettersen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsket meg en ny PC-Skjerm til julegave og julenissen var snill nok til å gi meg en Samsung SD390 Led monitor. Men når jeg åpnet den så la jeg merke til at den bare hadde hdmi og vga utgang. så, siden jeg visste at hdmi ga best oppløsning så koblet jeg den til pc-en min med hdmi. Men, når jeg begynte å bruke den så oppdaget jeg at jeg måtte koble headsettet til skjermen istede for PC-en. Da oppstod to problemer. Det ene var at skjermen (selfølgelig) ikke hadde mic-inngang (noe som kunne fikses med å ha et annet headsett, koble mic-en til pc-en, ha headsettet rundt halsen og mikrofonen på det headsettet stilt opp mot munnen, Eller kjøpe en bordmikrofon som jeg har tenkt å gjøre snart). Det andre var at når jeg snakket med noen på skype så måtte jeg bytte til et annet headsett som var koblet rett til pc-en som gjorde at jeg ikke hørte noe av spillet jeg spilte med personen jeg snakket med. 99% Av dere skjønner sikkert hvorfor dette er problematisk. Det jeg lurer på er om det er noen måte å gjøre sånn at det kommer lyd fra skype til det headsettet som er koblet til skjermen? Eller om det går an å kjøpe en slags splitter som gjør at det går an å koble både skjermen og pc-en til headsettet? Mange vil sikkert si: Koble skjermen til PC-en med vga men jeg vil helst ha med hdmi siden det blir så dårlig oppløsning med VGA. Jeg har prøvd det men jeg klarer det ikke. det blir så dårlig oppløsning. Hvis det ikke er noen andre løsninger enn det så lever jeg heller med problemet. Bare husk at jeg vet veldig lite om tekniske ting som dette her og ville helst se om det går an å løse problemet før jeg prøver å bytte til en annen skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilke tilkobling har du på pc ens skjerm tilkobling

Du kan bruker DVI til HDMI overgang ( det er de samme digitale signalene som går der )

så er det ikke meningen at man skal koble hensett / høyttalere til skjermen , men til pcen ( dessverre på baksiden hvis man har en stasjonær ) .

noen stasjonære har riktignok tilkobling også fronten ( for mikrofon og lyd utgang ) men jeg stoller ikke helt på den

Du har nok fått en skjer med innebygde høyttalere og videre-føring av lyd til andre enheter

jeg ville ikke ha brukt den tilkoblingen for lyd.

du må i de aller fleste tilfeller dra en lyd-kabel fra pcen til skjermen i tillegg til mellom headset og skjerm

Da er det enklere å koble headsettet direkte til pcen også med tanke på at du bare har mikrofontilkobling på pcen

lyden blir heller ikke noe dårligere å koble det til pcen i stedet for skjermen

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du har misforstådd. jeg har både headsett og mikrofontilkobling til pc-en. men jeg skjønner delvis hva du mener. Takk for hjelpa :-D

ok.

joda jeg , la merke til at du skrev at du måtte koble headsettet til skjermen .

hvorfor det i grunnen ?

jeg kan bare gjette på at det er for at du kjører lyden gjennom skjermkabelen

dette vil bare virke med HDMI , hele veien mellom pc og monitor

Man kan ikke kjøre lyd gjennom DVI kabelen

Forøvrig så må ikke lyden gå gjennom HDMI for at du skal få lyd til headsetet

Det funger akkurat på samme måte som om man kobler en ekstra lyd kabel mellom pc og monitor

Dessuten så er HDMI laget kunne for lyd inn ( til skjermen ) .

Lenke til kommentar

Problemet her er at skjermen er standardenhet for lyd. Det du vil er å velge det bort, og da skal du kunne gjøre som før, å koble headset til PC og få lyd ut av det.

Du nevner det ikke, men jeg antar du har Vista eller senere.

Høyreklikk på volumikonet på startlinjen. Velg avspillings enehter(?, playback devices på engelsk). Du får nå opp et vindu. Der er antageligvis skjermen din satt som standard. Det er noen andre valg der også, og en av dem er lydkortet på PC-en. Sikkert Realtek, men det kan jeg ikke vite uten at du forteller meg hva som er der.

Lenke til kommentar

Problemet her er at skjermen er standardenhet for lyd. Det du vil er å velge det bort, og da skal du kunne gjøre som før, å koble headset til PC og få lyd ut av det.

Du nevner det ikke, men jeg antar du har Vista eller senere.

Høyreklikk på volumikonet på startlinjen. Velg avspillings enehter(?, playback devices på engelsk). Du får nå opp et vindu. Der er antageligvis skjermen din satt som standard. Det er noen andre valg der også, og en av dem er lydkortet på PC-en. Sikkert Realtek, men det kan jeg ikke vite uten at du forteller meg hva som er der.

Ja det er realtek digital output. Men tusen takk for hjelpa. hadde aldri funnet det ut selv. Du er best! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...