Kronidioten Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei og hopp! Noen som vet om man kan bli avskiltet eller få bot av å kjøre rundt med 3 hjulbolter istedenfor 4? Hadde ett lite problem i vår, da den ene mutteren nektet å gå av bolten på navet. Så endte da med at jeg bare måtte bruke vinkelkutteren og kutte hele bolten av. Men har enda ikke fomlet meg til å kjøpe ny trommel eller en ny pinbolt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det blir definitivt mangellapp, men jeg er usikker på om det får ytterligere følger. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Ved PKK/EU-kontroll er reglen at man kan mangle opp til 20% av hjulboltene og få 2'er feil, mens over 20% borte eller skadet gir 3'er feil. Med andre ord kan det fort bli kjøreforbud hvis man bare har 4 bolter, og en er borte. Om dette også gjelder for de kommende nye PKK-reglene vet jeg ikke, men er vel lite sannsynlig at kravet vil bli lavere... 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hva med ulykker / forsikring? Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Ser ikke for meg at du vil få regresskrav pga at du mangler en hjulbolt, med mindre ulykken skyldes at det hjulet detter av. 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Okei, takker for svar iallefall! Satser på å få det fikset snarest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå