-=Petter=- Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hei Har to lister jeg gjerne skulle sjekket med excel. Slik at jeg kan finne ut hva jeg mangler. (Diskkræsj) Jeg har lagt inn to kollonner, HAR og HADDE. Det jeg da skal prøve å få til er og markere de som er like på disse to listene. Hvis dem står på HAR lista, skal dem også markeres på HADDE lista, hvis dem er der. Er den bare på HADDE lista, kan dem jo også markeres, men da med annen farge eller noe. Jeg har prøvd pivot tabeller, div hvis kommandoer funnet på nett, men skjønner jo ikke stort av dette. Legger ved bilde av oppsettet, der kam kan se at det på bildet bare er to som er lik. På forhånd takk Endret 29. desember 2014 av -=Petter=- Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Du kan sette opp formler for å sammenligne slik du har satt opp (husker ikke uten å slå opp), men er listene relativt like ville jeg startet med å sortere de to kolonnene og så sammenlignet (manuelt). Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei! Dette eksemplet skal gjøre jobben. http://www.excelguru.no/download/1012/ Lykke til Vennlig hilsen Excelguru.no Ketil Melhus Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Du kan sette opp formler for å sammenligne slik du har satt opp (husker ikke uten å slå opp), men er listene relativt like ville jeg startet med å sortere de to kolonnene og så sammenlignet (manuelt). Listene er ikke veldig like. Og er relativt lange. Hei! Dette eksemplet skal gjøre jobben. http://www.excelguru.no/download/1012/ Lykke til Vennlig hilsen Excelguru.no Ketil Melhus Denne så ut til å fungere, men ikke da jeg dro dem nedover og videre i lista (brukte den lille firkanten i cella for å fortsette med formelen nedover). Hvis man sier kollonnen "HAR", har ca. 150 linjer og kollonnen "HADDE" har 400 linjer. Da kan det "virke" som om det er for stort område for denne formelen? PS: Denne fungerte fint som du viste i starten, men ikke da jeg dro den nedover. Petter Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei! Formelen skal tåle "ubegrenset" med linjer. Send arket til [email protected] eller legg det ut her hvis du vil at jeg skal ta en kikk på det. Vennlig hilsen excelguru.no Ketil Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Gelmte helt og takke ExcelGuru for hjelpen. Tusen hjertelig takk for hjelpen.!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå